rozmiar czcionki: A | A | A

Kampania "Projekt Test" prowadzona przez Społeczny Komitet ds. AIDS.

20.11.2012 12:07

Badanie na HIV jest niezwykle istotne niezależnie od płci. Jednak zakażenie HIV w kontaktach seksualnych przenosi się znacznie łatwiej z mężczyzny na kobietę, niż z kobiety na mężczyznę. Jest to spowodowane różnicą w budowie anatomicznej narządów płciowych kobiety i mężczyzny oraz ilością wirusa w nasieniu i długością jego kontaktu z wrażliwą na zakażenie błonąśluzową kobiecych narządów płciowych. Każda osoba podejmująca kontakty seksualne narażona jest na zakażenie HIV.

Temat HIV jest bagatelizowany, chociaż eksperci alarmują, że jest to bardzo niebezpieczne, co pokazują przypadki takich krajów jak Grecja i Rumunia, gdzie ignorancja doprowadziła do znacznego wzrostu liczby zakażeń. "Jako kraj nie mamy zbyt dużo powodów do dumy w zakresie działań w temacie HIV/AIDS. Co trzecia zakażona osoba nie wie o swoim zakażeniu, w ponad połowie przypadków nie znamy drogi zakażenia, Europejskie Centrum Kontroli i Prewencji Chorób (ECDC) pominęło Polskę w projekcie badawczym opisującym europejski trendy, podważając wiarygodność jej danych epidemiologicznych. Sytuację ratują organizacje pozarządowe, jednocząc się i wspólnie realizując profilaktyczne projekty. Projekt Test ma już 3 lata, zaangażował ponad dwudziestu partnerów z całej Polski. Wspólnie pokazujemy, że testowanie się na HIV jest czymś naturalnym i oczywistym" – komentuje pomysłodawczyni kampanii Agata Kwiatkowska.

Niezmiernie cieszy fakt, że i w tej dziedzinie obserwuje się społeczne zaangażowanie biznesu. Doskonałym tego przykładem są globalne fundusze stworzone przez takie firmy jak M A C, Levi’s czy DUREX. Ten ostatni zainaugurował w 2012 roku kampanię społeczno-edukacyjną „Bezwstydnie o seksie”, której celem jest odtabuizowanie sfery seksualnej wśród Polaków. Levi Strauss & Co. i Levi Strauss Foundation do tej pory przekazały ponad 60 milionów dolarów wsparcia dla organizacji zajmujących się tematem HIV/ AIDS w 40 krajach. Natomiast powstały w 1994r. M A C  AIDS Fund stawia sobie za cel wspieranie profilaktyki oraz pomoc kobietom, mężczyznom i dzieciom dotkniętym HIV/AIDS na całym świecie, przeznaczając na ten cel każdą złotówkę pozyskaną ze sprzedaży kosmetyków do makijażu z serii VIVA GLAM.

1 grudnia 2012r. (sobota), w Światowy Dzień AIDS Społeczny Komitet ds. AIDS zaprasza na wyjątkowy koncert „Kobiety się testują", który odbędzie się w ramach Nocy Czerwonej Kokardy.Artystki zagrają i zaśpiewają by zaapelować do kobiet: „Badajcie się na HIV!” – testowanie to skuteczna metoda zapobiegania negatywnym skutkom epidemii.

Szczegóły na www.facebook.com/projekttest oraz www.projekttest.pl

W załączeniu:

1. Pełna informacja prasowa.

2. Informacja.