rozmiar czcionki: A | A | A

Dolny Śląsk podbija rynek beauty w Hongkongu

21.08.2025 10:29

Dolnośląscy przedsiębiorcy po raz kolejny prezentują swoje produkty na azjatyckim rynku. Dziesięć firm z regionu bierze udział w targach Beauty & Wellness Expo 2025 w Hongkongu, które uchodzą za jedno z kluczowych wydarzeń branży urody i wellness w tej części świata.

Hongkong stał się w sierpniu centrum branży urody, zdrowia i wellness. To właśnie tam odbywa się Beauty & Wellness Expo 2025 - prestiżowe wydarzenie prezentujące najnowsze trendy, produkty i innowacje, które przyciąga producentów, dystrybutorów i specjalistów z całego świata.


Dolny Śląsk reprezentuje dziesięć firm oraz przedstawiciele samorządu województwa i sejmiku. Stoisko Dolnego Śląska zostało zorganizowane we współpracy z Dolnośląską Agencją Współpracy Gospodarczej, która odpowiada za przygotowanie regionalnych ekspozycji na rynkach zagranicznych.


– Za nami targi w Osace, w Singapurze i już wcześniej w Hongkongu. Przedsiębiorcy chcą tu wracać, bo widzą ogromny potencjał tego rynku. To oni wskazują rynki, które są dla nich najatrakcyjniejsze. Naszym zadaniem jest im to umożliwić i stworzyć warunki do ekspansji – podkreśla wicemarszałek Michał Rado.


Udział w Beauty & Wellness Expo umożliwia nawiązanie kontaktów z partnerami z całej Azji. W tym roku na stoisku Dolnego Śląska prezentowane są m.in. kosmetyki nowej generacji, produkty pielęgnacyjne, suplementy diety, olejki roślinne czy świece zapachowe.


– Nasi przedsiębiorcy oferują bardzo szeroką gamę produktów – od naturalnych ekstraktów roślinnych, przez kosmetyki prozdrowotne, aż po innowacyjne rozwiązania beauty food. Jako region jesteśmy tutaj, aby budować nowe relacje biznesowe, otwierać się na rynki zagraniczne i obserwować najnowsze trendy w branży – zaznacza członkini zarządu Natalia Gołąb.


W targach wzięło udział dziesięć firm: Yvette Laboratory, Elixis (PUX sp. z o.o.), B&B Partners, 7FIT, Avicenna Oil, Grupa Popławska (Clarena), Bartek Candles, MB EliX, Masthef oraz Green Zebras S.A.


Hongkong, będący Specjalnym Regionem Administracyjnym Chińskiej Republiki Ludowej, to jedna z najważniejszych bram do rynków azjatyckich. Miasto, które niemal całą gospodarkę opiera na imporcie, stanowi wyjątkową szansę dla eksporterów z Europy.


– Firmy z krajów zachodnich działają tu od lat. Polska pojawiła się na tym rynku później, ale konsekwentnie nadrabiamy dystans. Hongkong sam nie produkuje – wszystko sprowadza, a Polska jest jednym z większych producentów i eksporterów w Europie. Nawet niszowe produkty mogą tu znaleźć odbiorców. Bariery wejścia są stosunkowo niewielkie – mówi Michał Kołodziejski, Konsul Generalny RP w Hongkongu.


Równolegle z Beauty & Wellness Expo odbywały się inne wydarzenia organizowane przez Hong Kong Trade Development Council (HKTDC), m.in. Food Expo, Tea Fair czy Home Delights Expo. Podczas Food Expo swoje stoisko prezentowało Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi promując polskie produkty spożywcze, m.in. nabiał, mięso oraz przetwory owocowo-warzywne. Delegacja z Dolnego Śląska odwiedziła polską ekspozycję.


Misja gospodarcza została zrealizowana w ramach projektu „Going Global 4.0 – Internacjonalizacja Dolnośląskich Przedsiębiorstw”, finansowanego z budżetu województwa dolnośląskiego oraz Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021–2027. Program zakłada organizację 28 zagranicznych misji gospodarczych dla blisko 300 firm. Jego celem jest promocja dolnośląskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych oraz wsparcie procesów inwestycyjnych małych i średnich przedsiębiorstw z regionu.