rozmiar czcionki: A | A | A

XXIV Kongres Balneologiczny w Uzdrowisku Świeradów-Czerniawa

06.09.2013 09:37

W czwartek, 5 września w Uzdrowisku Świeradów-Czerniawa zainaugurowano XXIV Kongres Balneologiczny. Organizatorami wydarzenia są Polskie Towarzystwo Balneologii i Medycyny Fizykalnej oraz Polska Grupa Uzdrowisk. Naturalne metody wspomagania medycyny klinicznej to tematyka wyjątkowo ważna dla Dolnego Śląska, który może poszczycić się kilkunastoma miejscowościami uzdrowiskowymi. W rozpoczęciu czterodniowego kongresu wziął udział członek zarządu województwa dr Jerzy Tutaj.

Kongres Balneologiczny to największe wydarzenie naukowo - dydaktyczne w Polsce w dziedzinie lecznictwa uzdrowiskowego. Cykliczne obrady są miejscem spotkań specjalistów balneologów i lekarzy różnych specjalności pracujących na co dzień w uzdrowiskach, a także geologów, klimatologów, balneochemików oraz menadżerów lecznictwa uzdrowiskowego, fizykoterapeutów, psychologów oraz pielęgniarek uzdrowiskowych.


Na kongresie nie zabrakło także przedstawicieli Ministerstwa Zdrowia, Narodowego Funduszu Zdrowia, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, parlamentarzystów oraz przedstawicieli firm reprezentujących i współpracujących z Grupą KGHM Polska Miedź.


W trakcie kongresu przedstawiciele uzdrowisk mają okazję wymienić się doświadczeniami, porozmawiać o nurtujących ich zagadnieniach oraz nawiązać nowe relacje biznesowe.


Wybór Dolnego Śląska jako miejsca organizacji kongresu jest nieprzypadkowy. Region jest miejscem o świetnych walorach uzdrowiskowych i ogromnym potencjale. Zgodnie z zapisami Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020r. turystyka, także ta uzdrowiskowa, będzie odgrywać w najbliższych latach coraz większe znaczenie w rozwoju regionu. Dodatkowo od kilku miesięcy Województwo Dolnośląskie jest właścicielem dwóch uzdrowisk: Szczawna-Jedliny i Lądka-Długopole. Co roku uzdrowiska te odwiedza ok. 30 tysięcy kuracjuszy, a udziały w nich są warte ponad 22 mln zł.


Dzięki wsparciu zarządu województwa Szczawno-Jedlina i Lądek-Długopole mogą liczyć na zagwarantowaną w budżecie pulę środków. Muszą jednak starać się także o maksimum środków zewnętrznych m.in. z Unii Europejskiej. Pozwoli to na podniesienie konkurencyjności ich oferty oraz większą atrakcyjność dla klientów komercyjnych.