rozmiar czcionki: A | A | A

Podpisanie kontraktów na roboty budowlane w ramach Modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego

26.09.2014 13:22

23 września 2014r. w siedzibie Biura Koordynacji Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry, odbyło się uroczyste podpisanie dwóch kontraktów na roboty budowlane w ramach Modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego – II etap projektu: Budowa kanału ulgi Odra-Widawa. Zarząd Województwa reprezentował Włodzimierz Chlebosz Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

Projekt Modernizacja Wrocławskiego Węzła Wodnego jest elementem Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej Dorzecza Odry. Głównym celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa około 650 tys. mieszkańców Wrocławia oraz terenów sąsiadujących. W ramach Projektu wybudowanych zostanie 39,5km nowych wałów przeciwpowodziowych, a zmodernizowanych 59,2 km istniejących już obwałowań. Łączna wartość inwestycji to kwota ponad 752 mln zł.  Prace finansowane są ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytu Banku Rozwoju Rady Europy, pożyczki Banku Światowego oraz budżetu państwa.
 

II etap Projektu Modernizacji Wrocławskiego Węzła Wodnego (Budowa kanału ulgi Odra-Widawa) obejmują:


Kontrakt B3-1: Odcinek: Przelew Odra - Widawa do mostu kolejowego
(ul. Krzywoustego). Kontrakt wykona firma SKANSKA S.A. za kwotę 225,357 mln zł. W zakres kontraktu wchodzi przede wszystkim wykonanie jazu klapowego, budowa, przebudowa i rozbiórka ponad 16 km wałów przeciwpowodziowych, przebudowa 2 mostów drogowych (Swojczycki, Krzywoustego) i jednego kolejowego (Swojczycki). Prace realizowane będą przez 24 miesiące od daty rozpoczęcia robót.


Natomiast kontrakt B3-2: Odcinek: Rzeka Widawa od mostu kolejowego (ul. Krzywoustego) do ujścia kontrakt wykona firma Mota – Engil Central Europe S.A. za kwotę 158,769 mln zł. W zakres kontraktu wchodzi przede wszystkim budowa, przebudowa i rozbiórka ponad 29 km wałów przeciwpowodziowych, budowa i przebudowa 3 drogowych obiektów mostowych (Widawski, Pęgowski, estakada Psarska) oraz przebudowa istniejącej powiązanej i kolidującej infrastruktury. Prace realizowane będą przez 24 miesiące od daty rozpoczęcia robót.