rozmiar czcionki: A | A | A

Nowe miejsca promują Dolny Śląsk

29.08.2013 11:10

Dolny Śląsk po raz kolejny odkrywa swoją tajemniczą twarz. Rozpoczyna się jesienna odsłona kampanii promującej nasze województwo. Nową wersję spotów „Dolny Śląsk. Dotknij Tajemnicy” z dodatkowymi ujęciami zobaczymy już we wrześniu na antenie stacji: TVN, Polsat, Discovery, National Geographic oraz kanałach tematycznych tych stacji.

 

Tym razem Dolny Śląsk zaprasza turystów do Doliny Baryczy i na Śnieżne Kotły w Karkonoszach. Nowa wersja spotów zostanie wyemitowana na antenie stacji TVN, Polsat Discovery, National Geographic niemal 2,5 tys. razy.  W prezentowanych od września filmach oprócz nowych lokalizacji zobaczymy miejsca dobrze znane widzom z poprzednich edycji kampanii m.in. Dworzec Główny we Wrocławiu, Wodospad Kamieńczyka, krzywą wieżę w Ząbkowicach Śląskich i Kościół Pokoju w Jaworze.


Emisja spotów z nowymi ujęciami to jednak nie wszystko. Dodatkowo od 1 września na ulicach największych miast województwa pojawi się 90 billboardów i citylightów powiązanych tematycznie z kampanią telewizyjną. Jesienna promocja województwa kosztuje 3,3 mln. zł. 70 proc. tych środków pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. Billboardy i citylighty to wydatek 70 tys. zł.


Luty 2012r. – „Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia – do zobaczenia” (ZOBACZ)


Krzeszów, Stawy Milickie, Zamek Książ – to tylko niektóre perełki Dolnego Śląska zaprezentowane w kampanii z 2012r. O Dolnym Śląsku usłyszeli mieszkańcy 28 krajów europejskich. Okazało się, że film „Tajemniczy Dolny Śląsk. Nie do opowiedzenia – do zobaczenia” obejrzało ponad 122 milionów widzów przed telewizorami. Spot zanotował blisko 25 milionów odsłon w internecie. Jednocześnie w maju 2012 roku rozpoczęła się miesięczna kampania w kinach – obejrzało ją ponad 630 tys. widzów oraz duża kampania bilboardowa w największych miastach Polski: Łódź, Katowice, Gdańsk, Sopot, Gdynia, Kraków, Poznań, Szczecin, Warszawa i Wrocław. Efektem pierwszej części kampanii było zwiększenie ruchu turystycznego w miejscach, które pokazano w filmie. W 2012r. do Krzeszowa przyjechało ok. 30 proc. więcej turystów niż rok wcześniej, Stawy Milickie odwiedziło o 40 proc. osób więcej a Zamek Książ – o 11 proc. więcej niż w 2011r.



Grudzień 2012r. – Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy” (ZOBACZ 1 i ZOBACZ 2)


W  grudniu ubiegłego roku po raz kolejny do odwiedzenia regionu zachęcało hasło „Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy”. W spotach nie zabrakło turystycznych wizytówek naszego regionu jak Zamek Czocha, opactwo w Henrykowie, Wodospad Kamieńczyka czy schronisko Samotnia w Karkonoszach. Filmy można było oglądać m.in. w 46 krajach Europy podczas transmisji zawodów Pucharu Świata w Skokach Narciarskich w Wiśle i Zakopanem oraz w czasie świat Bożego Narodzenia w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych. Film przypadł do gustu nie tylko turystom, ale także ekspertom. „Dolny Śląsk – dotknij tajemnicy” zdobył Grand Prix VIII edycji Festiwalu Filmowego Film, Art & Tourism w Warszawie, drugie miejsce na Zagreb Tour Film Festival oraz trzecią nagrodę za najlepszą koncepcję kreatywną na US International Film & Video Festival w Kaliforni.

Lipiec 2013 – „Razem odkryjmy Dolny Śląsk”

Z myślą o Dolnoślązakach przygotowana została kampania „Razem odkryjmy Dolny Śląsk”. Billboardy i citylighty z wizerunkiem marszałka Rafała Jurkowlańca zapraszającego do zapoznania się z ofertą turystyczną regionu pojawiły się w lipcu br. w dolnośląskich miastach. Do końca sierpnia trwa też konkurs na najciekawsze miejsca w regionie. Wypełniając ankietę można zgłaszać propozycje miejsc wartych odwiedzenia. Akcja zostanie podsumowana jesienią, a autorzy zwycięskich propozycji otrzymają nagrody i dołączą do grona twórców wyjątkowego przewodnika autorstwa internautów, który wyda samorząd województwa.


Wakacyjna kampania promocyjna regionu wpisała się w zapisy Strategii Rozwoju Województwa Dolnośląskiego do 2020r. W dokumencie tym turystyka jest ujęta jako jeden z filarów rozwoju regionu.