rozmiar czcionki: A | A | A

Dzięki funduszom unijnym – Dolnośląskie w górę!

31.10.2013 08:46

Dolny Śląsk zmienił się na naszych oczach dzięki funduszom unijnym. Powstały nowe drogi, mosty, hale sportowe, przedsiębiorcy inwestują w nowoczesne technologie a zabytki odzyskały blask. Lata 2007-2013 pokazały, że pieniądze z Unii Europejskiej potrafimy wydawać z korzyścią dla Dolnoślązaków. Pochwalmy się tym, co osiągnęliśmy – to cel rozpoczynającej się kampanii „Dzięki funduszom unijnym – Dolnośląskie w górę!”. Teraz czas zaplanować na co wydamy 2 mld euro w ramach nowego programu operacyjnego dla Dolnego Śląska. Od nas zależy przyszłość regionu – weźmy udział w konsultacjach społecznych nowego RPO – zachęca marszałek województwa Rafał Jurkowlaniec.

Spot telewizyjny, radiowy, 75 billboardów i citylightów, a w roli głównej m.in. Wschodnia Obwodnica Wrocławia, Muzeum Karkonoskie w Jeleniej Górze, Dolnośląskie Centrum Filmowe, szybkie i komfortowe pociągi zwane „Impulsami” – to wszystko służy Dolnoślązakom dzięki pieniądzom z Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013. Czas pochwalić się tym, co osiągnęliśmy – oto cel rozpoczynającej się kampanii „Dzięki funduszom unijnym – Dolnośląskie w górę!”.


60-sekundowy spot telewizyjny, przedstawiający osiem projektów zrealizowanych z RPO na Dolnym Śląsku, z początkiem listopada pojawi się w telewizjach regionalnych i lokalnych oraz niemal wszystkich dolnośląskich kinach. Krótszy, 30-sekundowy spot radiowy usłyszymy na antenach największych rozgłośni radiowych w regionie, a na ulicach dziesięciu dolnośląskich miast pojawi się 75 billboardów, citylightów i scrolli. Kampania „Dzięki funduszom unijnym – Dolnośląskie w górę!” jest okazją do podsumowania kończącego się w tym roku Regionalnego Programu Operacyjnego dla Dolnego Śląska, ale też zaproszeniem do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących nowego okresu programowania unijnego na lata 2014-2020. Do zabrania głosu w sprawie wydawania unijnych pieniędzy zachęca wszystkich Dolnoślązaków gospodarz regionu – marszałek Rafał Jurkowlaniec.


Kampania „Dolnośląskie w górę” została zainaugurowana podczas poniedziałkowej wizyty Prezydenta RP Bronisława Komorowskiego w Jeleniej Górze i będzie trwała przez miesiąc. Akcja promocyjna to część dwuletniego projektu „Promocja i informacja RPO WD w 2012r.” współfinansowanego ze środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013. Koszt kampanii to ok. 560 tys. zł, z czego 85 proc. pochodzi z UE.


Do 2020r. województwo ma do wydania ponad 2 miliardy euro z Unii Europejskiej. O tym, na co powinny zostać wydane te pieniądze, może zdecydować każdy mieszkaniec regionu. Aby tak się stało, do miliona gospodarstw domowych w województwie zostanie wysłana broszura zapraszająca do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych oraz prezentująca wybrane inwestycje zrealizowane ze środków unijnych w latach 2007-2013. Dolnoślązacy dowiedzą się gdzie i kiedy, w ich najbliższej okolicy, odbędą się konsultacje będą też mieli szansę odesłać swoje propozycje inwestycji bezpośrednio do urzędu marszałkowskiego. Koszt tej części kampanii wynosi 468 tysięcy złotych.

***

Projekt nowego programu operacyjnego dla Dolnego Śląska zostanie poddany przez najbliższy miesiąc konsultacjom społecznym, które odbędą się we wszystkich powiatach w naszym województwie. Pełną listę miejsc, w których odbędą się konsultacje można znaleźć na stronie: http://www.konsultacje.rpo.dolnyslask.pl/.