Debata: "Czy szkoła uczy samodzielności, czy szkoła uczy samorządności"
14.10.2014 15:45
"Czy szkoła uczy samodzielności, czy szkoła uczy samorządności” – to temat dzisiejszej debaty, w której na zaproszenie Samorządu Uczniowskiego Gimnazjum nr 24. im. Janusza Korczaka we Wrocławiu wziął udział Radosław Mołoń, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego. Rodzice, nauczyciele, przedstawiciele Samorządu Uczniowskiego, a także sami uczniowie dyskutowali na tematy, które bezpośrednio ich dotyczą i szukali najlepszych rozwiązań.
Podczas spotkania padło dużo pytań, m.in.: czy wszyscy mają szanse nauczyć się samodzielności? Dzięki jakim środkom można uczyć samodzielności w szkole? Czym jest samorządność? W jaki sposób w szkole rozwijać samorządność? Jak nauczyć się samorządności? Wszyscy zgodnie doszli do wniosku, że działanie w Samorządzie Uczniowskim to jeden z najlepszych sposobów na wzmocnienie samodzielności i samorządności uczniowskiej. Dzięki temu młodzi ludzie mają wpływ na to co dzieje się w szkole, a jednocześnie uczą się odpowiedzialności za swoje postępowanie.
Uczniowie Gimnazjum nr 24 im. Janusza Korczaka we Wrocławiu biorą udział w programach i projektach takich jak: „Szkoła ucząca się”, „Szkoła dbająca o bezpieczeństwo” czy „Odyseja umysłu”. Ten ostatni ma na celu uczyć kreatywnego i krytycznego myślenia.
Założeniem Gimnazjum nr 24 jest nauka młodych ludzi twórczego myślenia i przede wszystkim praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy.