brak nowości na liście.
„UWAGA! Prosimy o zapoznanie się z warunkami składania ofert w trybie art. 19a
Uchwała Nr 1362/VII/25 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 14 stycznia 2025 r. w sprawie określenia sposobu postępowania z ofertami złożonymi w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym dokonania oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert oraz oceny celowości realizacji zadań publicznych
Uchwała Nr 1453/VII/25 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 27 stycznia 2025 r. w sprawie zmiany uchwały nr 1362/VII/25 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 14 stycznia 2025 r. w sprawie określenia sposobu postępowania z ofertami złożonymi w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym dokonania oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert oraz oceny celowości realizacji zadań publicznych”
Informujemy, ze zgodnie z Uchwałą Nr 4444/VI/21 Zarządu Województwa Dolnośląskiego z dnia 25 października 2021 r. nastąpiła zmiana sposobu postępowania z ofertami złożonymi w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Obowiązująca uchwała porządkuje proces przyznawania dotacji w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie dostosowując go do aktualnie obowiązujących przepisów Ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, a ponadto daje możliwość bezpiecznych rozwiązań przy składaniu ofert (podpis osobisty).
Treść uchwały publikujemy w załączniku.
Poniżej prezentujemy najważniejsze informacje z artykułu 19 a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na podstawie którego można złożyć ofertę realizacji zadania publicznego.
ART. 19a
Na podstawie oferty realizacji zadania publicznego, o której mowa w art. 14, złożonej przez organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, uznając celowość realizacji tego zadania, może zlecić organizacji pozarządowej lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym z pominięciem otwartego konkursu ofert, jeżeli zadanie to spełnia łącznie następujące warunki:
1) wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10 000 zł;
2) zadanie publiczne ma być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni.
W terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia wpłynięcia oferty, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego zamieszcza ofertę na okres 7 dni:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej;
2) w siedzibie organu jednostki samorządu terytorialnego w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń;
3) na stronie internetowej organu jednostki samorządu terytorialnego.
W terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty w sposób, o którym mowa w ust. 3, każdy może zgłosić uwagi dotyczące oferty.
Po upływie terminu, o którym mowa w ust. 4, oraz po rozpatrzeniu uwag, organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego niezwłocznie zawiera umowę o wsparcie realizacji zadania publicznego lub o powierzenie realizacji zadania publicznego. Oferta, o której mowa w ust. 2, stanowi załącznik do umowy.
Łączna kwota środków finansowych przekazanych przez organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego tej samej organizacji pozarządowej lub temu samemu podmiotowi wymienionemu w art. 3 ust. 3, w trybie określonym w ust. 1, w danym roku kalendarzowym, nie może przekroczyć kwoty 20 000 zł.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO informuję że:
1) Administratorem Pani/ Pana danych jest Marszałek Województwa Dolnośląskiego z siedzibą we Wrocławiu, ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław;
2) Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych (inspektor ochrony danych), adres email: inspektor@dolnyslask.pl;;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procedury ubiegania się o środki finansowe zgodnie z art. 19a Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w tym zawarcia umowy i wypłaty dotacji celowej na realizację zadania publicznego organizacji pozarządowej;
4) Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych w ww. celach są:
• art. 6 ust. 1 lit. e RODO, tj. niezbędność wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi w związku z ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
• zawarta z Panią/Panem umowa lub działania prowadzące do zawarcia takiej umowy na Pani/Pana żądanie (art. 6 ust. 1. lit b RODO)- jeżeli dotyczy;
5) Odbiorcami Pana/Pani danych mogą być podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora a także podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane mogą być ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją;
6) Pani/ Pana dane nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
7) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów dotyczących postepowania z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją w organach jst);
8) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo wniesienia sprzeciwu;
9) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
10) Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, niemniej konsekwencją ich niepodania będzie brak możliwości złożenia oferty w trybie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
11) Pani/Pana dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.
Klauzula Informacyjna
Zgodnie z art. 14 ust. 1-2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanego dalej RODO informuję że:
1) Administratorem Pani/ Pana danych jest Marszałek Województwa Dolnośląskiego z siedzibą we Wrocławiu, ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław;
2) Została wyznaczona osoba do kontaktu w sprawie przetwarzania danych osobowych (inspektor ochrony danych), adres email: inspektor@dolnyslask.pl;
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procedury ubiegania się
o środki finansowe zgodnie z art. 19a Ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, w tym zawarcia umowy i wypłaty dotacji celowej na realizację zadania publicznego organizacji pozarządowej;
4) Podstawami prawnymi przetwarzania danych osobowych w ww. celach są:
• art. 6 ust. 1 lit. e RODO, tj. niezbędność wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi w związku z ustawą
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
• zawarta z Panią/Panem umowa lub działania prowadzące do zawarcia takiej umowy na Pani/Pana żądanie (art. 6 ust. 1. lit b RODO) - jeżeli dotyczy;
5) Pani/Pana dane osobowe pochodzą z dokumentacji zadania publicznego tj. oferty z art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i obejmują: imię, nazwisko, nr PESEL adres e-mail oraz nr telefonu;
6) Odbiorcami Pana/Pani danych mogą być podmioty, które na podstawie zawartych umów przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora a także podmioty upoważnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto w zakresie stanowiącym informację publiczną dane mogą być ujawniane każdemu zainteresowanemu taką informacją;
7) Pani/ Pana dane nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
8) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów dotyczących postepowania z materiałami archiwalnymi i inną dokumentacją w organach jst);
9) Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu;
10) Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
11) Pani/Pana dane nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 rozporządzenia.