Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://umwd.dolnyslask.pl/.
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasz Sługocki na adres e-mail tomasz.slugocki@dolnyslask.pl lub telefonicznie 71 770 41 56.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Stanowiska postojowe dla samochodów: Przy wjeździe na parking, przed szlabanem znajdują się dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, za szlabanem znajduje się dodatkowe miejsce parkingowe.
Strefa wejścia:
• do budynku można dostać się na wózku,
• do budynku prowadzą schody,
• z chodnika przed budynkiem zapewniono dostęp do zewnętrznej windy. Przy windzie zamieszczono dzwonek do pomieszczenia ochrony. Winda zewnętrzna uruchamiana jest przez pracownika ochrony,
• do budynku prowadzą dwa wejścia. Pierwsze stanowią drzwi szklane obrotowe z systemem spowalniającym. Drugie to drzwi przeszklone otwierane ręcznie,
• przed wejście do budynku umieszczono tabliczkę z informacją o możliwej pomocy osobie, która jej potrzebuje przy załatwieniu sprawy w urzędzie oraz dzwonek wzywający,
• schody, poręcze, wszystkie drzwi ora winda posiadają kontrastowe oznaczenia,
• w holu dostęp do windy głównej jest swobodny, niczym nie ograniczony,
• w holu znajduje się miejsce odpoczynku,
• w holu znajduje się miejsce załatwienia spraw urzędowych bez konieczności wchodzenia na teren urzędu wyposażone w stolik, papier, długopis.
• W holu znajduje się Centrum Informacji o Urzędzie wyposażone w obniżony blat oraz pętlę indukcyjną.
Elementy wyposażenia ułatwiające orientację w budynku oraz przekaz informacji:
• brak ogólnego planu budynku,
• brak planów tyflograficznych,
• przy centrum informacji na ekranie telewizora wyświetlane są podstawowe informacje o pracy urzędu,
• na piętrach tablice informujące o numerze gabinetów marszałków i poszczególnych komórek organizacyjnych,
• wszystkie schody, wejścia do windy, przeszklenia posiadają kontrastowe oznaczenia,
• pętla indukcyjna umieszona w Centrum Informacji o Urzędzie,
• kontrastowe tabliczki z numerami pokoi, oznaczenia toalet dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami; piktogramy,
• tablety umożliwiające komunikację przy pomocy tłumacza języka migowego on-line.
Komunikacja pionowa budynku:
• schody zaopatrzone są w poręcze dwustronne,
• schody są zaopatrzone w taśmy antypoślizgowe,
• krawędzie schodów są oznaczone za pomocą kontrastowego pasa,
• w budynku znajduje się winda dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, wyposażona w wypukle i kontrastowe przyciski, oznaczenia w języku Braille'a, wyświetlacze, powiadomienia głosowe, poręcze, lustro oraz pętlę indukcyjną,
• na każdym piętrze, naprzeciwko windy znajdują się czytelne informacje z numerem kondygnacji oraz kierunkami i numerami pokojów odpowiadających poszczególnym komórkom organizacyjnym.
Punkt obsługi klienta:
• na parterze przy wejściu znajduje się Centrum Informacji o Urzędzie,
• na pierwszym piętrze budynku znajduje się Kancelaria Ogólna,
• urządzenia ułatwiające komunikację: pętla indukcyjna, dostęp do tłumacza języka migowego on-line.
Pomieszczenia i urządzenia higieniczno-sanitarne:
• toalety damskie i męskie dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na parterze i czwartym piętrze budynku,
• na drogach prowadzących do toalet nie występują bariery architektoniczne w postaci progów, stopni, uskoków itp.
Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:
• zapewniono bieżący dostęp do tłumacza polskiego języka migowego on-line.
Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym:
• do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Stanowiska postojowe dla samochodów:
• przed wejściem do budynku znajdują się dwa stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami,
• przy wjeździe na parking znajduje się domofon oraz informacja nr telefonu do pomieszczenia ochrony.
• dostęp ze stanowiska postojowego na chodnik prowadzący do budynku umożliwia podjazd z niskim krawężnikiem.
Strefa wejścia:
• do budynku można dostać się na wózku,
• do budynku prowadzą dwa wejścia. Jedno jest zamknięte na stałe z informacją "Drzwi zamknięte, wejście obok",
• wejście do budynku prowadzi przez szklane, oznaczone kontrastowo, drzwi otwierane ręcznie,
• w holu brak jest dedykowanego miejsca spoczynku,
• w holu znajduje się miejsce załatwienia spraw urzędowych bez konieczności wchodzenia na teren urzędu, wyposażone w obniżony blat i pętlę indukcyjną.
Elementy wyposażenia ułatwiające orientację w budynku oraz przekaz informacji:
• brak ogólnego planu budynku,
• brak planów tyflograficznych,
• schody, wejścia do wind, przeszklenia posiadają kontrastowe oznaczenia,
• pętla indukcyjna,
• tablety umożliwiające komunikację przy pomocy tłumacza języka migowego on-line,
• kontrastowe tabliczki z numerami pokoi, oznaczenie toalet dostosowanych dla osób z niepełnosprawnościami oraz piktogramy.
Komunikacja pionowa budynku:
• schody zaopatrzone w poręcze jednostronne,
• krawędzie schodów są oznaczone za pomocą kontrastowego pasa,
• w budynku znajdują się trzy windy, główna i dwie boczne.
• Winda główna wyposażona jest w informację głosową i jest ubrajlowiona. W windach bocznych brak informacji głosowej oraz w języku Braille'a.
Punkt obsługi klienta:
• na parterze budynku znajduje się Kancelaria Ogólna,
• urządzenia ułatwiające komunikację z osobami ze szczególnymi potrzebami: pętla indukcyjna oraz tablety do komunikowania się on-line z tłumaczem języka migowego.
Pomieszczenia i urządzenia higieniczno-sanitarne:
• toalety dla osób z niepełnosprawnościami niepełnosprawnych damska i męska, znajdująe się na pierwszym piętrze budynku,
• na drogach prowadzących do toalety nie występują bariery architektoniczne w postaci progów, stopni, uskoków itp.,
• brak wypukłego planu pomieszczenia toalety.
Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:
• w Kancelarii Ogólnej zapewniono dostęp do tłumacza polskiego języka migowego on-line.
Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym:
• do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Wejście do budynku od ulicy Mazowieckiej 15 jest zamknięte na stałe. Służy ono jedynie jako droga ewakuacyjna dla osób znajdujących się na pierwszym piętrze,.
Budynek połączony jest z jednej strony z budynkiem przy Wybrzeżu J. Słowackiego, a z drugiej z budynkiem przy ul. Mazowiecką 17. Z budynku przy ul. Wybrzeże J. Słowackiego można przejść do budynku przy ul. Mazowieckiej 15 łącznikiem poprzez czwarte i drugie piętro. Następnie z tych kondygnacji można przejść dalej do budynku przy ul. Mazowieckiej 17. Łącznik pomiędzy budynkiem przy ul. Mazowieckiej 15 a 17 prowadzi poprzez szklane drzwi i trzy stopnie na których znajduje się rampa najazdowa.
Stanowiska postojowe dla samochodów:
• na parkingu przed budynkiem znajdują się dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych, oznaczone zgodnie z wymogami wynikającymi z przepisów,
• na ulicy przed wejściem do budynku znajduje się jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.
Strefa wejścia:
• do budynku można dostać się na wózku,
• do zabytkowego budynku prowadzą dwa wejścia, główne od frontu jest niedostępne dla osób poruszających się na wózku. Przy drzwiach znajduje się dzwonek do dyżurki pracownika ochrony budynku. W przypadku uruchomienia dzwonka, pracownik ochrony wychodzi na zewnątrz budynku i kieruje osobę ze szczególnymi potrzebami do przejścia na tył budynku, gdzie znajduje się dostępne, drugie wejście.
• Przy drugim wejściu, wewnątrz, znajduje się winda, która uruchamiana jest przez pracownika ochrony. Po wjeździe na poziom parteru osoba ze szczególnymi potrzebami ma łatwy dostęp do windy prowadzącej na wszystkie kondygnacje budynku,
• dostęp do windy przy wejściu od frontu jest ograniczony poprzez szklane drzwi,
• w holu brak miejsca odpoczynku. Miejsca odpoczynku znajdują się na pierwszym piętrze, przed wejściem do gabinetu marszałka Województwa Dolnośląskiego. Miejsca te wyposażone są w fotele i kanapę. Na drugim piętrze na korytarzu znajdują się stół i krzesła.
Elementy wyposażenia ułatwiające orientację w budynku oraz przekaz informacji:
• w holu umieszczona jest tablica informująca o komórkach organizacyjnych znajdujących się na poszczególnych piętrach,
• brak ogólnego planu budynku,
• brak planów tyflograficznych,
• brak pętli indukcyjnych.
• schody, wejścia do wind, przeszklenia posiadają kontrastowe oznaczenia,.
Komunikacja pionowa budynku:
• schody zaopatrzone są w poręcze dwustronne,
• na schodach system fakturowy,
• w budynku znajduje się winda,
• panel sterujący posiadają wypukłe przyciski. Winda wyposażona jest w sygnalizację przyjazdu. Przy każdych drzwiach wejściowych windy umieszczono sygnalizację świetlną informującą, w którą stronę zmierza. Winda posiada sygnalizację dźwiękową.
Punkt obsługi klienta: brak.
Pomieszczenia i urządzenia higieniczno-sanitarne:
• toalety dla osób z niepełnosprawnościami znajdują się na wszystkich kondygnacjach budynku,
• brak wypukłego planu pomieszczenia toalet.
Pomieszczenie do opieki nad dziećmi:
• na pierwszym piętrze znajduje się pomieszczenie dla matki karmiącej. Wyposażone jest ono m.in. w przewijak, krzesełko do karmienia, stół, krzesła.
Możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego:
• dostęp do tłumacza polskiego języka migowego on-line.
Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym:
• do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.