Dolnośląscy przedsiębiorcy na targach medycznych w Japonii
07.03.2025 13:31 13:31
Dolnośląscy przedsiębiorcy z branży medycznej przyjechali do Japonii, żeby znaleźć nowych kontrahentów i zaistnieć na rynku azjatyckim. W misji gospodarczej w ramach projektu Going Global 4.0, dziesięć firm promowało swoje produkty i usługi podczas Medical Japan Osaka. Dolnośląskiej delegacji przewodniczył wicemarszałek Wojciech Bochnak oraz radne wojewódzkie Karolina Hołownia-Twardowska i Małgorzata Calińska-Mayer.
- Nasi przedsiębiorcy mają okazję, żeby wejść na rynek azjatycki, który wymaga bezpośrednich kontaktów. My im to zapewniamy, jednocześnie promując cały region. To owocuje kolejnymi kontraktami dla dolnośląskich firm, dlatego cieszy mnie fakt, że nasi przedsiębiorcy tak chętnie chcą być obecni na wydarzeniach targowych całym świecie - mówi Wojciech Bochnak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.
Medical Japan Osaka to jedne z największych, wiodących targów branżowych w Japonii i Azji. Skupiają się na nowoczesnych rozwiązaniach w medycynie, w tym wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz na opiece nad osobami starszymi i przeciwdziałaniu zakażeniom. Targi uznawane są za doskonałą bramę do azjatyckiego rynku i właśnie dlatego swoje produkty i usługi promowali tam dolnośląscy przedsiębiorcy.
- Przyjechaliśmy tutaj, żeby zdobyć rynek japoński, który jest dość trudny ze względu na swoją hermetyczność. Tym bardziej to dla nas wspaniała okazja, żeby spotkać się z partnerami biznesowymi. To o tyle ważne, że Japończycy lubią bezpośredni kontakt, więc gdyby nie przyjazd na targi w ramach Going Global, trudno byłoby nam nawiązać relacje - mówi Michał Kaletka z wrocławskiej firmy Arkana Cosmetics zajmującej się neurokosmetykami.
Dolnośląska branża medyczna stawia na innowacyjne podejście i dynamicznie się rozwija, a przy tym szuka rozwiązań, które mogą pomóc w walce z chorobami cywilizacyjnymi XXI wieku. Przykładem może być zagadnienie niepłodności i firma zajmująca się wspieraniem walki z męską odmianą tego schorzenia. Z tym problemem mierzą się szczególnie społeczeństwa wysoko rozwinięte.
- Stworzyliśmy jedyne na świecie urządzenie, które mierzy i monitoruje temperaturę męskich jąder oraz utrzymuje ją na odpowiednim poziomie, co zwiększa szanse na rozwiązanie problemów z płodnością - podkreśla Łukasz Konarski z firmy Cooltec. - W Japonii jesteśmy pierwszy raz. Szukaliśmy partnerów, którzy pomogliby nam w certyfikacji naszego produktu. Udało się nawiązać obiecujące kontakty - dodaje.
Targi medyczne to nie tylko rynek japoński, ale również kontakty biznesowe z partnerami z Korei Południowej i Tajwanu oraz szansa na zapoznanie się z najnowszymi technologiami i trendami w medycynie, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju innowacji na Dolnym Śląsku. Szczególnie podkreślają to przedstawiciele Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Tokio, którzy również uczestniczą w targach.
- Japończycy są otwarci na produkty z Europy, a Polska ma im wiele do zaoferowania. Jeszcze kilka lat temu, jako kraj, mieliśmy sporo do nadrobienia, ale z czasem staliśmy się dobrym partnerem. Widać również potencjał w branży medycznej - podkreśla Marta Szczygieł z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Tokio.
Targi Medical Japan Osaka objęły swoim zakresem wszystkie sektory przemysłu medycznego, pielęgniarskiego i farmaceutycznego. Targi podzielone były na sześć obszarów: Hospital Expo, Clinics Expo, Pharmacy Solutions Expo, Elderly Care & Welfare Expo, Infection Prevention Expo i Japan Wellness & Health Expo gdzie zaprezentowane zostały najnowsze produkty, usługi i technologie — od zaawansowanych urządzeń medycznych i systemów zapobiegania zakażeniom po rozwiązania IT w opiece zdrowotnej. Jak każdego roku wydarzenie przyciągnęło gości z całego świata, w tym importerów, dystrybutorów, operatorów szpitali i domów opieki, inżynierów klinicznych i wiodących farmaceutów ponieważ Japonia jest krajem o olbrzymich potrzebach z zakresu szeroko pojętej branży sprzętu medycznego oraz farmaceutyków.
- Patrząc na to, jak daleki jest tu postęp technologiczny, jest to świetna możliwość dla naszych przedsiębiorców, żeby zaprezentować się na arenie międzynarodowej. Warto podkreślić, że stoisko z Dolnego Śląska jest jednym z nielicznych stoisk spoza Azji - mówi Karolina Hołownia-Twardowska, radna Sejmiku Województwa Dolnośląskiego. - Cieszy również to, że nasi przedsiębiorcy oferują produkty, które mają przełożenie na ludzkie życie - od suplementów i diety, po innowacyjne rozwiązania wykorzystujące systemy AI do ratowania życia - dodaje.
- Nasi przedsiębiorcy świetnie prezentują się na międzynarodowych rynkach. Dwa tygodnie temu byli na misji w Singapurze, gdzie również nawiązywali nowe kontakty i wystawiali się na targach branży beauty. Teraz starają się zdobyć Japonię – dodaje radna Małgorzata Calińska-Mayer.
Targi Medical Japan Osaka to kolejny wyjazd w ramach unijnego projektu Gong Global 4.0 - Internacjonalizacja dolnośląskich przedsiębiorstw. W tym roku na przedsiębiorców czeka jeszcze co najmniej kilkanaście misji gospodarczych w tym m.in. London TechShow, Intec Lipsk, Hongkong Electronics Fair i AIM Abu Dhabi. Szczegóły dotyczące wyjazdów można znaleźć w zakładce Współpraca z Zagranicą na stronie umwd.dolnyslask.pl