rozmiar czcionki: A | A | A

Konferencja „Dolnośląska Platforma Edukacyjna w praktyce szkolnej XXI w.

18.11.2014 10:02

W związku z zrealizowanym projektem „Dolnośląska e-szkoła” oraz mając na celu promowanie i efektywne wykorzystanie Dolnośląskiej Platformy Edukacyjnej, Wydział Edukacji i Nauki wraz z Dolnośląskim Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu zorganizował 13 listopada br. konferencję pt. „Dolnośląska Platforma Edukacyjna w praktyce szkolnej XXI w." .

Fot. UMWD

Udział w konferencji wzięło ponad 140 nauczycieli oraz dyrektorów szkół aktywnie korzystających z Platformy.

 

W trakcie konferencji Pan Jerzy Więcławski, Dyrektor Wydziału Edukacji i Nauki w imieniu Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Pana Radosława Mołonia wręczył listy gratulacyjne czterem najlepszym nauczycielom za wybitne osiągnięcia w wykorzystaniu Dolnośląskiej Platformy Edukacyjnej.


Dodatkowo Pan Jerzy Więcławski przekazał Dolnośląskiemu Ośrodkowi Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu wyrazy uznania za wybitne osiągnięcia w popularyzowaniu i wykorzystaniu Platformy.


Podczas konferencji zostały omówione m.in. zagadnienia dotyczące migracji Platformy i wykorzystywania w procesie dydaktycznym gotowych sal przedmiotowych oraz podręcznika do programowania w wirtualnym środowisku edukacyjnym.


W drugiej części spotkania zostały przeprowadzone warsztaty w grupach na temat: Jak wykorzystać Dolnośląską Platformę Edukacyjną i umiejętności programowania w projekcie edukacyjnym na wybranych przedmiotach oraz Wykorzystanie narzędzi stron  i  Dokumentu Frontera w zarządzaniu procesem dydaktycznym.  Spotkanie było także doskonałą okazją do wymiana dobrych praktyk.

 

Dolnośląska Platforma Edukacyjna została zakupiona w ramach projekty „Dolnośląska e-szkoła”. Głównym celem projektu był zakup i uruchomienie platformy edukacyjnej oferującej szerokie spektrum e-usług edukacyjnych dla 100 000 użytkowników, którymi są w szczególności uczniowie i nauczyciele dolnośląskich szkół i placówek, a także rodzice uczniów. Uczniowie dzięki temu narzędziu mogą lepiej zorganizować swój warsztat pracy, poprzez wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Dyrektorzy szkół i pracownicy administracji uzyskują sprawne narzędzie komunikacji z nauczycielami, uczniami i rodzicami. Mechanizmy kalendarza pozwalają na wygodne planowanie pracy w szkole. Nauczyciele mogą przekazywać uczniom materiały, zadawać zadania, prowadzić testy. Ciekawa możliwość związana jest z metodą odwróconej klasy - kiedy po udostępnienie treści przed zajęciami, czas w szkole poświęcony jest nie na zapoznawanie się
z materiałem, ale na ćwiczenia i dyskusje. Uczniowie mogą w sposób uporządkowany i sterowany przez nauczyciela korzystać z zasobów edukacyjnych w dowolnym miejscu i czasie. Ich praca jest rejestrowana w portfolio, które jest pełnym obrazem ich aktywności edukacyjnej.
Platforma poza narzędziami typowo edukacyjnymi oferuje również mechanizmy społecznościowe.


W szczególności umożliwiają one wprowadzenie sieci wsparcia dla szkół, czym zajmuje się Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu - odpowiedzialny za merytoryczną część wdrożenia platformy w 180 szkołach i placówkach na Dolnym Śląsku.

                    

Fot. UMWD
Fot. UMWD
Fot. UMWD