rozmiar czcionki: A | A | A


„Lista Produktów Tradycyjnych” podczas Pikniku nad Odrą

15.05.2014 10:15

W dniach 10 - 11 maja 2014 r. w Szczecinie na Wałach Chrobrego, w ramach Pikniku nad Odrą odbyła się prezentacja produktów wpisanych na Listę Produktów Tradycyjnych.

Piknik nad Odrą

Pikniku nad Odrą jest największą plenerową imprezą w regionie zachodniopomorskim promującą turystykę, sport, rekreację i kuchnię polską.

 

W specjalnie utworzonej alei można było zobaczyć i skosztować regionalne specjały,  a także poznać ich receptury i tradycje z nimi związane. Swoje stoiska zaprezentowały Urzędy Marszałkowskie z 8 województw, w tym Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.

 

Na stoisku Województwa Dolnośląskiego prezentowano produkty wpisane na Listę Produktów Tradycyjnych, takie jak:
Jabłecznik trzebnicki – cydr. Jest to lekki napój alkoholowy, który powstaje w wyniku procesu fermentacji naturalnego soku jabłkowego. Tradycyjny jabłecznik trzebnicki - cydr sporządzany jest według rodzinnych receptur z dojrzałych, winnych jabłek, pochodzących
z sadów położonych na Wzgórzach Trzebnickich.
Pszenno – żytnie pierniki z Oleśnicy to dekoracyjne pierniki o różnych kształtach, dekorowane białym i kolorowym lukrem. Specyfika pszenno-żytnich pierników z Oleśnicy nawiązuje do tradycji ciasta piernikowego dojrzewającego. Przynajmniej miesięczny okres leżakowania ciasta, staranny dobór jego składników a także ręczna dekoracja lukrem sprawiają, że wyróżniają się one wyjątkowym wyglądem, tradycyjnym smakiem i aromatem. Cały piernik wykonywany jest ręcznie, począwszy od przygotowania ciasta, zaprojektowania wzoru, wykonania formy, lukrowania aż po pakowanie gotowych wypieków.
Ser kozi łomnicki, jest to ser który posiada wyjątkowe cechy i właściwości, wynikające ze stosowania tradycyjnych metod produkcji. Produkowany jest z surowego mleka koziego,
z dodatkiem naturalnych ziół i przypraw, takich jak czosnek, kminek, czarnuszka, kozieradka, lubczyk czy oregano.

Stoisko Województwa Dolnośląskiego cieszyło się dużym zainteresowaniem odwiedzających, a prezentowane produkty stanowiły doskonałą promocję Województwa Dolnośląskiego.