- stronie Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.dolnyslask.pl w zakładce „Urząd”;
- stronie internetowej Pełnomocnika Marszałka ds. Osób z Niepełnosprawnościami: www.pelnomocnikon.pl;
Informacja odnosi się do zakresu pomocy oraz wskazuje na dane kontaktowe - numer telefonu, mail.
Informacja zamieszczona jest w formie:
- pisemnej przy użyciu łatwego języka
- filmu z napisami dla osób niesłyszących oraz tłumaczeniem na język migowy.
Dodatkowo przed głównym wejściem do każdego z budynków urzędu (ul. Wybrzeże
J. Słowackiego 12-14, ul. Mazowiecka 17) umieszczone są tabliczki informujące o możliwości uzyskania pomocy po wciśnięciu dzwonka.
Obok tablic znajduje się dzwonek wzywający. W budynku przy ul. Mazowiecka 17 obsługą dzwonka zajmuje się pracownik ochrony, który przekazuje informację o przybyciu klienta pracownikowi Kancelarii Ogólnej/Centrum Informacji o Urzędzie.
Informacja o możliwości skorzystania z pomocy wyświetlana jest również na ekranie telewizora w holu głównym budynku przy ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14.
- udzielenie podstawowych informacji odnośnie pracy urzędu i zakresu pomocy
- pomoc w dotarciu z najbliższego przystanku komunikacji miejskiej do urzędu i w powrocie na przystanek
- pomoc w dotarciu z samochodu zaparkowanego na parkingu urzędu do urzędu i z powrotem
- pomoc podczas oczekiwania na pracownika merytorycznego
b) pracowników Kancelarii Ogólnych/Centrum Informacji o Urzędzie
- udzielenie podstawowych informacji odnośnie pracy urzędu i zakresu pomocy
- pomoc przy korzystaniu z usługi zdalnego tłumacza języka migowego
- pomoc podczas oczekiwania na pracownika merytorycznego
c) pracowników Biura Obsługi Urzędu:
- pomoc koordynatorowi ds. dostępności w obsłudze klienta w momencie, kiedy jest to potrzebne (np.: przesadzenie osoby z samochodu na wózek, wyjęcie wózka z bagażnika itp.)
- świadczenie pomocy podczas nieobecności koordynatora ds. dostępności w zakresie wskazanym w pkt 7 a)
- chęci skorzystania z pomocy w formie wskazanej w pkt 7 b) nie jest wymagane złożenie zamówienia, pomoc uzyskuje się każdorazowo.
- chęci skorzystania z pomocy w formie nieprzewidzianej w procedurze – pomoc będzie realizowana jak najszybciej, maksymalnie w terminie 7 dni od złożenia zamówienia.
Do pobrania: