rozmiar czcionki: A | A | A

Procedura obsługi osób potrzebujących pomocy przy załatwieniu spraw w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego

  1. Procedura odnosi się do klientów ze szczególnymi potrzebami, uwzględniając szeroki zakres potrzeb (w tym niepełnosprawność ruchową, intelektualną, spectrum autyzmu, kobiety w ciąży, osoby starsze, osoby głuche, niedosłyszące, słabowidzące, niewidome, inne potrzeby).
  2. Procedura dotyczy siedziby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego we Wrocławiu przy ul. Wybrzeże Słowackiego 12-14, ul. Walońska 3-5, ul. Mazowiecka 17.
  3. Informacje o rozwiązaniach i udogodnieniach technicznych w ramach dostępności informacyjno-komunikacyjnej oraz dostępności architektonicznej budynków znajdują się w deklaracji dostępności umieszczonej na stronie: https://bip.dolnyslask.pl/e,deklaracja.html.
  4. Do obsługi osób potrzebujących pomocy przy załatwieniu spraw w urzędzie wyznaczony jest koordynator ds. dostępności, pracownicy Kancelarii Ogólnych/Centrum Informacji o Urzędzie w zakresie usługi zdalnego tłumacza języka migowego oraz pomocniczo wskazani pracownicy Biura Obsługi Urzędu.
  5. Pracownicy Kancelarii Ogólnych i wskazani pracownicy BOU przechodzą szkolenie w zakresie savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami oraz zasad obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
  6. Informacja o możliwości i zasadach skorzystania z pomocy przez osoby, które jej potrzebują umieszczona jest na:
    - głównej stronie internetowej Urzędu: www.umwd.dolnyslask.pl w odnośniku „Dostępność”;

    - stronie Biuletynu Informacji Publicznej: www.bip.dolnyslask.pl w zakładce „Urząd”;

    - stronie internetowej Pełnomocnika Marszałka ds. Osób z Niepełnosprawnościami: www.pelnomocnikon.pl;

    Informacja odnosi się do zakresu pomocy oraz wskazuje na dane kontaktowe -  numer telefonu, mail.

    Informacja zamieszczona jest w formie:

    - pisemnej przy użyciu łatwego języka

    - filmu z napisami dla osób niesłyszących oraz tłumaczeniem na język migowy.

    Dodatkowo przed głównym wejściem do każdego z budynków urzędu (ul. Wybrzeże
    J. Słowackiego 12-14, ul. Mazowiecka 17) umieszczone są tabliczki informujące o możliwości uzyskania pomocy po wciśnięciu dzwonka.

    Obok tablic znajduje się dzwonek wzywający. W budynku przy ul. Mazowiecka 17 obsługą dzwonka zajmuje się pracownik ochrony, który przekazuje informację o przybyciu klienta pracownikowi Kancelarii Ogólnej/Centrum Informacji o Urzędzie.

    Informacja o możliwości skorzystania z pomocy wyświetlana jest również na ekranie telewizora w holu głównym budynku przy ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14.

  7. Zakres pomocy świadczonej przez:
    a) koordynatora ds. dostępności:

    - udzielenie podstawowych informacji odnośnie pracy urzędu i zakresu pomocy

    - pomoc w dotarciu z najbliższego przystanku komunikacji miejskiej do urzędu i w powrocie na przystanek

    - pomoc w dotarciu z samochodu zaparkowanego na parkingu urzędu do urzędu i z powrotem

    - pomoc podczas oczekiwania na pracownika merytorycznego

    b) pracowników Kancelarii Ogólnych/Centrum Informacji o Urzędzie

    - udzielenie podstawowych informacji odnośnie pracy urzędu i zakresu pomocy

    - pomoc przy korzystaniu z usługi zdalnego tłumacza języka migowego

    - pomoc podczas oczekiwania na pracownika merytorycznego

    c) pracowników Biura Obsługi Urzędu:

    - pomoc koordynatorowi ds. dostępności w obsłudze klienta w momencie, kiedy jest to potrzebne (np.: przesadzenie osoby z samochodu na wózek, wyjęcie wózka z bagażnika itp.)

    - świadczenie pomocy podczas nieobecności koordynatora ds. dostępności w zakresie wskazanym w pkt 7 a)

  8. W przypadku:
    - chęci skorzystania z pomocy w formie wskazanej w pkt 7 a) należy złożyć zamówienie z co najmniej jednodniowym wyprzedzeniem

    - chęci skorzystania z pomocy w formie wskazanej w pkt 7 b) nie jest wymagane złożenie zamówienia, pomoc uzyskuje się każdorazowo.

    - chęci skorzystania z pomocy w formie nieprzewidzianej w procedurze – pomoc będzie realizowana jak najszybciej, maksymalnie w terminie 7 dni od złożenia zamówienia.

  9. Zamówienie odbywa się poprzez złożenie wniosku. Wniosek zawiera: dane osoby, preferowaną formę kontaktu oraz wskazanie oczekiwanej formy pomocy. Wniosek można złożyć listownie, poprzez e-mail lub ePUAP, osobiście.
  10. Pomoc przysługuje wszystkim osobom, które jej potrzebują

 

Do pobrania:

Wniosek o pomoc