rozmiar czcionki: A | A | A

Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


MULTICENTRUM

MultiCentrum jest to centrum płynnego poruszania się w środowisku technologicznie zaawansowanym, wyspecjalizowane w rozwijaniu i poruszaniu się w skomputeryzowanym środowisku uczenia się. Celem MultiCentrum jest uzupełnienie wiedzy oferowanej w tradycyjnym systemie edukacji oraz zapewnienie profesjonalnego szkolenia.

Centrum oferuje szeroką gamę ćwiczeń edukacyjnych o szerokiej tematyce, włączając w to również technologię, sztukę komputerową, muzykę cyfrową, robotykę oraz technologie informatyczne.

Duża różnorodność narzędzi technicznych oraz urządzeń peryferyjnych dostępnych podczas kursu znacznie ułatwia naukę.

Programy nauczania w MultiCentrum dostosowane są do różnych grup wiekowych (dla dzieci jak również dla dorosłych) do różnych grup społecznych (również dla osób niepełnosprawnych).

Programy nauczania dostosowane są zwłaszcza dla zaawansowanego szkolenia nauczycieli.

Głównym celem MultiCentrum jest chęć wyrównania poziomu między wiedzą technologiczną a zastosowaniem programów z nią związanych.

Zaawansowana technologia wspierająca nauczanie oraz naukę oparta jest na następujących przesłankach:

Modularny program nauczania: Program nauczania MultiCentrum został rozwinięty w sposób modularny. Zapewnia uczniom wiedzę o szerokiej gamie tematów, rozwija ich umiejętności zgodnie ze stopniem ich rozwoju oraz wiekiem. Tematy dostosowane są do różnych grup wiekowych i odzwierciedlają postęp w poszerzaniu wiedzy zarówno z kognitywnymi jak i emocjonalnymi umiejętnościami jak również rozwija zdolności motoryczne uczniów.

Metodologia nauczania: Różnorodne metody nauczania i uczenia się wspomagane narzędziami komputerowymi jak również zajęcia prowadzone bez użycia komputerów.

Celem tych technik jest rozwój umiejętności związanych z różnymi tematami naukowymi jak również z różnym wiekiem uczniów.

Narzędzia techniczno-dydaktyczne: Narzędzia techniczno-dydaktyczne (takie jak elektroniczne panele, specjalistyczne klawiatury, trójwymiarowe pomoce naukowe, oprogramowanie komputerowe oraz skomputeryzowane, połączone z siecią bazy danych) są integralną częścią procesu dydaktycznego.

Bogate technologicznie środowisko nauki: Układ środowiska do nauki w MultiCentrum odzwierciedla jego założenia, programy nauczania oraz techniki nauczania wykorzystywane w centrum. Środowisko MultiCentrum jest miejscem przeznaczonym do nauki, które pozwala uczniom eksperymentować z różnymi narzędziami technologicznymi jak również uczyć się ich obsługi, a przez to przyczyniając się do poszerzania, porządkowania i ilustrowania zdobytej wiedzy jak również zdobywania umiejętności. Wszystko to pokazuje jak ważna jest technika i technologia w zaawansowanych procesach uczenia się.


Cele MultiCentrum

wyrównanie poziomu między wiedzą technologiczną a zastosowaniem programów technologicznych.

Zapoznanie uczniów z zaawansowanymi technologiami;

Umiejętności na miarę XXI wieku: przyswojenie umiejętności technologicznych, społecznych, umiejętność myślenia i uczenia się. Przyswojenie wiedzy o szerokim zakresie naukowym;

Minimalizowanie przepaści cyfrowej;

Nauka posługiwania się aplikacjami technologicznymi;

Stawanie się częścią nowoczesnego i dynamicznego społeczeństwa;

Dostęp do wielu narodowości, różnych kultur, społeczno-ekonomiczny status i wiek jak również specjalne potrzeby każdej grupy;

Uaktywnianie słabszych sektorów promując doskonałości oraz równe możliwości.


Odbiorcy

Zarówno fizyczna, pedagogiczna jak i technologiczna strona MultiCentrum została zaprojektowana tak, aby zaproponować bardzo szeroką gamę ćwiczeń skierowaną do różnych grup społecznych. Kursy w MultiCentrum, rozszerzone kursy jak również inne zajęcia są odpowiednie dla dzieci przedszkolnych, emerytów, niepełnosprawnych, dla dorosłych, a w szczególności dla nauczycieli.

Program nauczania w MultiCentrum został dobrany dla heterogenicznej populacji. Każda grupa wiekowa uczy się przydzielonych tematów na poziomie odpowiednim dla danej grupy wiekowej, zaczynając od podstawowego poziomu, dostosowanego do ogólnej populacji uczniów, a kończąc na rozszerzonym poziomie, z bardzo szczegółową wiedzą dostosowaną dla określonych grup.

Nauczanie w MultiCentrum jest tak zaplanowane, aby zainteresować różnych uczniów.

Wynikiem tego jest to, iż uczniowie mogą rozwijać się z jednej strony zgodnie ze swoimi możliwościami oraz ciekawością a z drugiej wyznaczając wyzwania oraz cele.

Opracował: Jarosław Majski - konsultant DODN

Do góry