rozmiar czcionki: A | A | A

Promocja atrakcji turystycznych w projekcie Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej „Wspólne Dziedzictwo”.

29.12.2021 11:09

Projekt „Dziedzictwo Kulturowe i Przyrodnicze dla Rozwoju Pogranicza Polsko-Czeskiego Wspólne Dziedzictwo” miał na celu promocję miejscowych atrakcji turystycznych, a także wydarzeń kulturalnych i sportowych odbywających się na ich terenie. Na stronie portalu przy pomocy filtrów można sprawdzić, jakie atrakcje można odwiedzić w okolicy wybranych miejscowości. W ramach projektu prowadzony jest również kanał YouTube „Wspólne Dziedzictwo / Společné dědictví” z cyklem wirtualnych wycieczek, które w interesujący, humorystyczny i przystępny sposób oprowadzają widza po świecie kulinariów, technologii, sportu, przyrody oraz historii miejscowości przygranicznych.


Projekt Wspólne Dziedzictwo realizowany w ramach Osi Priorytetowej 2 – Rozwój potencjału przyrodniczego i kulturowego na rzecz wspierania zatrudnienia był projektem flagowym mającym znaczenie strategiczne dla obszaru wsparcia i priorytetowym dla wdrażania OP2 Programu.


To ambitne przedsięwzięcie było realizowane przez aż 11 partnerów z 8 polskich i czeskich regionów, wśród których znaleźli się: Dolnośląska Organizacja Turystyczna (Partner Wiodący), Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna, Stowarzyszenie Gmin Dorzecza Górnej Odry, Stowarzyszenie Region Beskidy w Bielsku-Białej, Stowarzyszenie Rozwoju i Współpracy Regionalnej "Olza", Destinační  společnost  Východní  Čechy, Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu, Královéhradecký kraj, Moravian-Silesian Tourism, s.r.o., Regionální rada rozvoje a spolupráce se sídlem v Třinci oraz Střední Morava - Sdružení cestovního ruchu. Dofinansowanie projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniosło ponad 1,9 mln euro.


Główny cel projektu to zwiększenie odwiedzalności polsko-czeskiego pogranicza przez turystów z Polski i Czech oraz gości z innych państw.


W ramach projektu zaplanowano szereg różnorodnych działań z zakresu promocji i informowania potencjalnych turystów o dostępnych atrakcjach i produktach turystycznych. Partnerzy postawili sobie za cel podniesienie jakości świadczonych usług oraz poprawę efektywności promocji z uwzględnieniem historycznej, wielokulturowej i przyrodniczej specyfiki obszaru. W efekcie współpracy i zaplanowanych działań pobyt osób przyjeżdżających na obszar wsparcia powinien ulec wydłużeniu.


Dla zwiększenia świadomości na temat atrakcyjności pogranicza polsko-czeskiego opracowano czterojęzyczną stronę internetową. Zaprezentowano na niej atrakcje w podziale na 4 grupy tematyczne: dziedzictwo kulturowe, dziedzictwo przyrodnicze, imprezy promocyjne oraz miejsca z możliwością aktywnego wypoczynku. Na stronie znalazły się opisy poszczególnych atrakcji, jak również aktualizowane informacje o nadchodzących wydarzeniach w danym regionie.


Ważnym i niezwykle interesującym elementem projektu były także filmy promocyjne ogólnie dostępne dzięki różnym narzędziom komunikacyjnym i medialnym.


Projekt i jego działania merytoryczne w bardzo atrakcyjny sposób wykorzystywał również media społecznościowe. Stworzono oficjalny kanał YouTube oraz profil na Facebooku, na których systematycznie informowano o aktywnościach projektu.


Założenia projektu przewidywały ponadto łączenie istniejących szlaków turystycznych w szlaki transgraniczne oraz integrację istniejących ofert w kompleksowe polsko-czeskie pakiety turystyczne. Partnerzy uczestniczyli również wspólnie w targach i spotkaniach branżowych.


Duża ilość partnerów i ich dobra współpraca przełożyły się w przypadku tego projektu na efektywność realizowanych działań, a rezultaty współpracy i wzajemnego poznania dają szansę na trwałość rezultatów i kolejne inicjatywy.