rozmiar czcionki: A | A | A

InnoTrans 2012 w Berlinie

19.09.2012 12:44

Targi kolejowe InnoTrans 2012 w Berlinie rozpoczęte. Swoje oferty prezentuje na nich 2,5 tysiąca firm z 49 krajów świata. Na targowej bocznicy można obejrzeć 115 nowoczesnych pojazdów. Dziś w targach bierze udział marszałek Rafał Jurkowlaniec.

Organizowane od 1996 roku targi przyciągają co roku ponad 100 tysięcy gości. Marszałek Jurkowlaniec odwiedził dziś m.in. stoisko firmy „Newag”, czyli jednego z największych polskich producentów taboru. Pochodząca z Nowego Sącza firma zaprezentowała w Berlinie swoje lokomotywy, elektryczne i spalinowe zespoły trakcyjne a także nowoczesny wagon Siemens Inspiro, który będzie użytkowany przez druga linię metra w Warszawie (wyprodukowany w przez konsorcjum Siemens i Newagu). Marszałek spotkał się również z przedstawicielami PKP InterCity oraz Kolei Czeskich (České dráhy, a.s.).


Targi InnoTrans 2012 podzielone zostały na kilka segmentów m.in. transport publiczny, czy technika transportu szynowego. Z Polski do Berlina przyjechało 54 wystawców. Nie tylko producenci taboru, ale również przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją urządzeń i materiałów dla kolejnictwa. Polscy producenci taboru zapowiedzieli w tym roku taborowe premiery. Wśród głównych graczy w tym segmencie znajdziemy m.in. Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych z Gliwic, bydgoską Pesę, Solaris z Bolechowa pod Poznaniem oraz oczywiście nowosądecki Newag.


Innotrans 2012 to również miejsce na poważną dyskusję o kondycji transportu szynowego na świecie. W panelach biorą udział przedstawiciele firm przewozowych, związków zawodowych i producentów oraz samorządowcy i ministrowie odpowiadający za transport kolejowy. Najciekawsze tematy poruszone podczas Dialog Forum to „Przyszłość lokalnego transportu publicznego”, „Technologie jako napęd rynku – nowoczesne serwisy technik kolejowych”.  


Berlińska impreza ma szczególny charakter ponieważ niektórzy wystawcy przyjeżdżają na miejsce swoimi pociągami. Jest to możliwe nie tylko dzięki zewnętrznej ekspozycji Messe Berlin, wyposażonej we własne szyny, ale również dzięki bezpośredniemu połączeniu z halami wystawienniczymi oraz siecią publicznego transportu szynowego.