rozmiar czcionki: A | A | A

Z Siechnic do Łanów nową drogą wojewódzką

15.02.2013 11:54

Pierwszy odcinek trasy Bielany – Łany - Długołęka gotowy. Nowa droga z Siechnic do Łanów (łączący drogę wojewódzką 455 z drogą krajową nr 94) obejmuje m.in. trzy mosty, dwie estakady, dwupoziomowe skrzyżowanie, a przede wszystkim ponad 8 km nowej drogi. Budowa kosztowała ponad 346 mln zł. W uroczystości otwarcia trasy wzięli dziś udział marszałek Rafał Jurkowlaniec, wicemarszałek Jery Łużniak oraz członek zarządu Włodzimierz Chlebosz.

Dzięki drodze Siechnice – Łany przejechać z oddalonych od siebie w linii prostej o 6 km miejscowości, będzie można pokonując nie 30 km - jak do tej pory - a jedynie 8,4 km. Dzięki budowie tego odcinka w końcu będzie można objechać stolicę Dolnego Śląska od strony wschodniej.


Odcinek Siechnice – Łany ma szczególne znaczenie, ponieważ na tej trasie znajduje się nowy most na Odrze. Przeprawa w miejscowości Łany ma długość 286 m i, wraz z mostem na Oławie i nowymi estakadami, zapewni możliwość przejazdu przez niedostępne do tej pory tereny zalewowe (położone między Łanami a Siechnicami).

Budowa tej drogi kosztowała prawie 346,6 mln zł i została sfinansowana ze środków budżetu Województwa Dolnośląskiego (183,9 mln) oraz Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013 (162 mln).

Otwarty dziś odcinek stanowi część trasy Bielany – Łany – Długołęka (BŁD) czyli łącznika autostrady A4 z drogą ekspresową S8. Inwestycja rozpoczęta w czerwcu 2009r., obejmuje 38 km dróg wojewódzkich i wielu obiektów inżynieryjnych. To jedno z najważniejszych przedsięwzięć drogowych na Dolnym Śląsku. Trasa połączy najważniejsze drogi krajowe i wojewódzkie przebiegające wokół Wrocławia. Umożliwi tym samym podróżowanie pomiędzy miejscowościami położonymi wokół stolicy Dolnego Śląska, bez konieczności wjeżdżania do miasta.

W trakcie budowy jest również kolejny odcinek trasy Bielany – Łany – Długołęka: od Siechnic do Żernik Wrocławskich. Prace ruszyły na przełomie sierpnia i września 2012 roku, a pierwsze samochody powinny pojechać tym fragmentem obwodnicy pod koniec przyszłego roku. Ogólna wartość budowy tego odcinka to prawie 115 mln zł, a unijny wkład ma wynieść ok. 75 mln zł.
Kolejne fragmenty BŁD: Żerniki Wrocławskie – Bielany Wrocławskie i Łany - Długołęka, są w fazie projektowania. Koszt budowy każdego z nich szacuje się wstępnie na ok. 170 mln zł.