rozmiar czcionki: A | A | A


Seminarium – "Marketing Produktów Lokalnych i Regionalnych w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Dolnego Śląska"

01.07.2013 12:53

W czwartek 27 czerwca br. w Hotelu HP Park Plaza we Wrocławiu odbyło się seminarium pt. "Marketing Produktów Lokalnych i Regionalnych w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Dolnego Śląska".

Głównym celem seminarium było przekazanie branżowej wiedzy marketingowej oraz wzmocnienie funkcjonowania platformy współpracy i wymiany doświadczeń przedstawicieli podmiotów funkcjonujących oraz aplikujących o członkostwo w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Dolnego Śląska.

 

Sieć zrzesza restauratorów, producentów i przetwórców produktów wysokiej jakości, którzy podkreślają swój dolnośląski rodowód, kultywują różnorodne tradycje kulinarne oraz promują regionalną żywność opartą na lokalnych zasobach surowców, a wszystko to pod wspólnym logo, przedstawiającym białą czapkę kucharską na niebieskim tle. Spotkanie rozpoczął Włodzimierz Chlebosz - Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, który powitał licznie przybyłych gości, wśród nich dotychczasowych uczestników Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Dolnego Śląska:
- PPMG "Galicja" Maria Matusiewicz, Niemcza
- Impulse 1 Irena Bernagiewicz-Garbera - Karczma Łemkowska, Wrocław
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Międzyborzu
- Masarnia Bronisław Urbanowski, Zawidowice
- Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
- Przedsiębiorstwo Prywatne Kar Jerzy Karczewski - Maciejowy Sad, Lutynia
- Młyn Usługowy Zenon Feszczuk, Jordanów Śl.
- "Irena" s.j. Ryszard Tomasz Kulik, Wrocław
- Golddom Daniel Sokołowski Gospodarstwo Ekologiczne "Kozia Łąka", Łomnica
- Gospodarstwo Pasieczne Czesław Trzciański, Spalice
- Przetwórstwo Farmerskie Sery Ślubowskie, Ślubów
- Zdrowiej-my Piotr Caryk, Święcko
- FHU Export-Import Marzena Ciastoń - Makarony Witomari, Witoszyce
- Hotel Tumski & Barka Tumska Sp. z o.o., sp.k., Wrocław
- Zober Artur Klimaszewski - Sklep "Sudetia", Wrocław
- Atar Sp. z o.o. - Restauracja "Dwór Liczyrzepy", Karpacz
- Runoland Sp. z o.o. - Sp. j., Góra

 

Słuchacze seminarium zapoznali się z systemami jakości żywności regionalnej i tradycyjnej, które przedstawił dr inż. Maciej Oziembłowski z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Sposoby zarządzania produktem wraz z analizą tendencji w rozwoju konsumpcji przybliżyła dr Magdalena Sobocińska z Katedry Badań Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Jak i gdzie sprzedawać wysokiej jakości produkty spożywcze, jakie są tradycyjne oraz nowoczesne kanały dystrybucji produktów regionalnych, lokalnych i ekologicznych wyjaśnił Adam Turowiec prezes zarządu firmy Innovation, właściciel serwisu natoobe.pl oraz LokalneSpecjaly.pl. Ważną rolę sektora usług żywieniowych jako kanału dystrybucji produktów lokalnych podkreślił w obrazowy sposób Zbigniew Koźlik, prezes Dolnośląskiej Akademii Tradycji i Smaku oraz szef kuchni hotelu HP Park Plaza we Wrocławiu. Rajmund Papiernik - dyrektor Biura Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej - zapoznał słuchaczy z zagadnieniem funkcji jakie pełni produkt regionalny w turystyce. Jak prowadzić dialog z otoczeniem, jak podkreślać to, co najlepsze w firmie i zarazem najistotniejsze dla jej klientów oraz inne tajniki działań Public Relations na rynku produktów żywnościowych zdradził Michał Poznar, współwłaściciel wrocławskiej agencji Highlite PR. Uczestnicy seminarium mieli również okazję przedstawić własne doświadczenia w zakresie prowadzenia działań marketingowych, wymienić się poglądami oraz zaproponować wspólne rozwiązania dla uczestników Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Dolnego Śląska.

 

Seminarium zostało zorganizowane w ramach Planu Działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich i stanowi jedno z działań, podejmowanych przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego wspierających wytwarzanie tradycyjnych i regionalnych produktów żywnościowych. Dolny Śląsk promuje 38 produktów, wpisanych na krajową listę produktów tradycyjnych oraz 1 produkt zarejestrowany w europejskim systemie (ChOG - Miód wrzosowy z Borów Dolnośląskich), w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Dolnego Śląska zrzeszonych jest 27 podmiotów, zaś w weryfikacji znajduje się 9 kolejnych wniosków o członkostwo.