Kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!”
16.08.2021 13:04
Ruszyła kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!” na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami. Operatorami projektu są: Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych oraz Federacja Kibiców Niepełnosprawnych.
Kampania ma za zadanie zwiększyć świadomość mieszkańców i mieszkanek Wrocławia na temat funkcjonowania, udogodnień oraz savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji miejskiej.
W ramach kampanii powstało i jeszcze powstanie szereg materiałów (plakaty, filmiki, wywiady, wystawa, itd.), których spójny przekaz zwiększa wiedzę oraz kładzie nacisk na zrozumienie potrzeby udogodnień, z jakich korzystają na co dzień osoby ze szczególnymi potrzebami. Poprzez wizualizację życiowych sytuacji chcemy edukować i budować obywatelskie społeczeństwo bez barier.
Pomysł kampanii jest efektem spotkań wrocławskiej Grupy Branżowej ds. Osób z Niepełnosprawnościami i Dostępności przestrzeni publicznej oraz usług. Grupa branżowa powstała w listopadzie 2018r, tworzy ją ponad 30 wrocławskich organizacji pozarządowych, instytucji samorządowych i grono ekspertów z obszaru szeroko rozumianej niepełnosprawności i dostępności.
Szczegóły na stronie:
https://wro-ngo.pl/kampania-na-rzecz-integracji-osob-z-niepelnosprawnosciami/
Plakat, na którym widoczne są wyłącznie atrybuty i symbole niepełnosprawności (wzrokowej, słuchowej, ruchowej i intelektualnej), przez które często postrzegamy osoby z niepełnosprawnościami.