W dniach 24 – 25 października 2011 r. urzędnicy z Dolnego Śląska uczestniczyli w szkoleniu z zakresu techniki redagowania uchwał w jednostkach samorządu terytorialnego oraz kolejności postępowania podczas ich stanowienia. Warsztaty zrealizowane były w ramach projektu “Dobre Prawo – Dobre Rządzenie”, którego realizatorem jest Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
[more]Informujemy, że dobiegło końca kolejne szkolenie w ramach projektu „Dobre Prawo – Dobre Rządzenie”, które odbyło się we Wrocławiu w terminie 20-21.10.2011 r.
[more]W Legnicy spotkało się 16 osób z okolicznych urzędów miast i gmin, aby wspólnie pochylić się nad trudną tematyką dotyczącą mechanizmów i zasad redagowania aktów prawnych ustalonych m.in. w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie „Zasad techniki prawodawczej” i obejmuje m.in. tematy: uchwała, jako instytucja prawa samorządowego; budowa uchwały; formułowanie treści uchwały, oznaczenie przepisów uchwały i ich systematyzacja; treść uchwały; uzasadnienie do...
[more]W dniach 10 – 11 października 2011r. odbyła się kolejna edycja szkoleń realizowanych w ramach projektu „Dobre Prawo – Dobre Rządzenie”. Wzięli w nim udział reprezentanci gmin i urzędów: Strzelina, Ścinawy, Wiązowa, Niemczy, Prusic, Wołowa oraz Brzegu Dolnego. W trakcie zajęć uczestnicy zapoznali się z szerokim wachlarzem problematyki dotyczącej zarządzania procesem stanowienia aktów prawa miejscowego. Prowadzący szkolenie starał się w przystępny sposób przybliżyć uczestnikom szkolenia techniki...
[more]Jakość tworzonego prawa jest wypadkową wielu czynników zarówno zewnętrznych (np. częstych zmian przepisów, ich niespójności czy wręcz sprzeczności w systemie prawa administracyjnego, różnych interpretacji itp.) jak i wewnętrznych (np. sporów pomiędzy organami gminy, braku umiejętności tworzenia dobrego prawa u jego autorów itp.).
[more]W atmosferze nastawionej na zdobywanie nowej wiedzy i weryfikowanie dotychczasowej, odbyło się kolejne szkolenie w ramach projektu „Dobre Prawo – Dobre Rządzenie”.
[more]