rozmiar czcionki: A | A | A

Termin naboru wniosków w ramach działania 8.4 PO IG przedłużony.

Uprzejmie informujemy, że na stronie MSWiA (w zakładce Innowacyjna Gospodarka, Aktualności)  został zamieszczony komunikat o przedłużeniu do 18 czerwca br. terminu naboru wniosków w ramach działania 8.4 Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie „ostatniej mili” PO IG.

Bezpośredni link - tutaj



Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie „ostatniej mili” - działanie 8.4 PO IG

Beneficjenci:

Mikro-, mali i średni przedsiębiorcy.
Organizacje pozarządowe non-profit.


Przykładowe projekty:


Dofinansowanie budowy dedykowanej infrastruktury teleinformatycznej stworzonej pomiędzy najbliższym lub najbardziej efektywnym punktem dystrybucji Internetu a grupą (-ami) docelową (-ymi).
Na obszarze gminy może być realizowany więcej niż 1 projekt tego typu.


Wydatki podlegające sfinansowaniu:


1. nabycie wartości niematerialnych i prawnych w formie patentów, licencji, know –how, nieopatentowanej wiedzy technicznej, jeżeli wartości te spełniają łącznie następujące warunki:
• są wykorzystywane wyłącznie w przedsiębiorstwie otrzymującym pomoc,
• traktuje je się jako aktywa podlegające amortyzacji,
• nabywane są od osób trzecich na warunkach rynkowych, przy czym kupujący nie sprawuje kontroli nad sprzedającym, ani odwrotnie.
• wchodzą one w skład aktywów i pozostają w przedsiębiorstwie otrzymującym pomoc przynajmniej przez 3 lata;


2. zakup lub koszt wytworzenia nowych środków trwałych:
• maszyn i urządzeń,
• narzędzi, przyrządów i aparatury,
• wyposażenia technicznego dla prac biurowych,
• infrastruktury technicznej związanej z nową inwestycją;


3. zakup używanych środków trwałych, wskazanych w pkt 2, przy czym:
• cena używanych środków trwałych nie może przekraczać ich wartości rynkowej, określonej na dzień nabycia i jest niższa od ceny podobnych, nowych aktywów,
• sprzedający złoży oświadczenie określające zbywcę używanych środków trwałych, miejsce i datę ich zakupu,
• w okresie 7 lat poprzedzających datę dokonania zakupu środka trwałego na potrzeby projektu, używane środki trwałe nie zostały nabyte z wykorzystaniem środków publicznych;
• w przypadku przejęcia jednostki uwzględnia się jedynie koszty nabycia aktywów od osób trzecich , o ile transakcję przeprowadzono na warunkach rynkowych; w przypadku gdy nabyciu towarzyszy inna inwestycja, wydatki z nią związane powiększają koszty nabycia,
• koszty związane z nabyciem aktywów objętych najmem lub dzierżawą innych niż grunty i budynki uwzględnia się jedynie w przypadku, gdy najem lub dzierżawa ma postać leasingu finansowego oraz obejmuje zobowiązanie do nabycia aktywów z dniem upływu okresu, na który zawarta została umowa najmu lub dzierżawy.


4. raty spłat wartości początkowej wartości niematerialnych i prawnych, o których mowa w pkt 1 oraz środków trwałych, o których mowa w pkt 2 i 3, przez korzystającego, należnej finansującemu z tytułu umowy leasingu prowadzącej do przeniesienia własności tych środków lub wartości na korzystającego, z wyłączeniem leasingu zwrotnego;


5. zakup prawa własności lub wieczystego użytkowania gruntów do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikowalnych projektu, pod warunkiem, że:
• grunt jest niezbędny do realizacji projektu,
• przedsiębiorca przedstawi opinię rzeczoznawcy majątkowego potwierdzającą, że cena nabycia nie przekracza wartości rynkowej gruntu, określonej na dzień sporządzenia operatu szacunkowego,
• w okresie 7 lat poprzedzających datę zakupu grunt nie był nabyty z wykorzystaniem środków publicznych krajowych lub pochodzących z funduszy Unii Europejskiej; w odniesieniu do najmu lub dzierżawy gruntów i budynków umowa najmu lub dzierżawy musi być zawarta na okres co najmniej 3 lat;


6. raty spłat wartości początkowej gruntów, o których mowa w pkt 5, przez
korzystającego, należnej finansującemu z tytułu umowy leasingu do wysokości ich wartości początkowej z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia projektu, pod warunkiem, że umowa leasingu będzie zawarta na okres co najmniej 3 lat od przewidywanego terminu zakończenia realizacji projektu, z wyłączeniem leasingu zwrotnego;


7. nabycie robót i materiałów budowlanych; Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem na tworzenie nowych miejsc pracy w związku z realizacją inwestycji zalicza się dwuletnie koszty pracy nowo zatrudnionych pracowników, przy czym koszty płacy oznaczają pełen koszt, jaki faktycznie ponosi beneficjent pomocy z tytułu zatrudnienia pracowników i obejmują:


1. wynagrodzenie brutto, przed opodatkowaniem,
2. składki obowiązkowe, w tym na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne,
3. koszty opieki nad dziećmi i rodzicami. Do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem w ramach pomocy szkoleniowej zalicza się wydatki na zakup szkoleń specjalistycznych bezpośrednio związanych z realizacją projektu, do wysokości nie przekraczającej 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem, o których mowa w pkt 1 - 7, w tym m. in. wydatki na:
• kadrę szkoleniową,
• podróże kadry szkoleniowej i osób szkolonych,
• inne wydatki bieżące, w tym wydatki na materiały bezpośrednio związane z projektem
• amortyzację narzędzi i wyposażenia wyłącznie w zakresie, w jakim są one wykorzystywane do realizacji szkolenia,
• doradztwo w zakresie, w jakim dotyczy realizowanego szkolenia,
• koszty osobowe po stronie uczestników szkolenia oraz ogólne koszty pośrednie (administracyjne, wynajmu, ogólne) do wysokości całkowitej kwoty innych kosztów kwalifikowanych, o których mowa w pkt 1-5; w odniesieniu do kosztów osobowych po stronie uczestników uwzględnia się tylko czas faktycznie spędzony na uczestnictwie w szkoleniu, po odjęciu efektywnego czasu pracy.


W przypadku przedsiębiorcy wykonującego działalność gospodarczą w sektorze transportu, do wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem nie zalicza się wydatków na zakup środków transportu i urządzeń transportowych.
Wsparcie udzielane w ramach pomocy szkoleniowej może być udzielone na szkolenia specjalistyczne z zachowaniem intensywności pomocy publicznej, która nie przekracza 25% kosztów kwalifikowanych.


Minimalne wsparcie: 30 tys. PLN


Kryteria:


Kryteria formalne specyficzne:
• dzięki realizacji projektu min. 40 podmiotów uzyska dostęp do Internetu w okresie wymaganej trwałości projektu,
• na obszarze objętym projektem nie funkcjonuje ogólnodostępna szerokopasmowa infrastruktura dostępu do Internetu (o przepustowości min. 2 Mb/s),
• wnioskodawca zapewnia trwałość rezultatów projektu przez okres minimum 5 lat, a w przypadku MSP – 3 lat od zakończenia projektu,
• projekt nie został rozpoczęty przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.

Kryteria merytoryczne:
• przedmiot projektu jest zgodny z celami PO IG oraz działania 8.4 PO IG,
• wnioskodawca posiada odpowiedni potencjał techniczny i kadrowy, pozwalający na realizację projektu,
• wnioskodawca posiada doświadczenie w zakresie realizacji i zarządzania projektami z dziedzin objętych konkursem,
• wykazane zostały potrzeby realizacji projektu na określonym obszarze,
• zaproponowane rozwiązania techniczne są efektywne i uwzględniają specyfikę terenu, na którym prowadzony będzie projekt,
• harmonogram jest przejrzysty, wykonalny, uwzględnia czas niezbędny na przeprowadzenia procedur przetargowych i wpływ czynników zewnętrznych,
• wskaźniki rezultatu i produktu są obiektywnie weryfikowalne, odzwierciedlają założone cele projektu, adekwatne dla danego rodzaju projektu, realne do osiągnięcia,
• projekt ma co najmniej neutralny wpływ na polityki horyzontalne UE wymienione w art. 16 i 17 Rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006,
• wykazane zostały korzyści społeczno-ekonomiczne realizacji projektu,
• planowane wydatki są kwalifikowane w ramach Działania 8.4,
• planowane wydatki są uzasadnione, racjonalne i adekwatne do zakresu i celów projektu,
• środki wykorzystane są w sposób efektywny (relacja nakład/rezultat).


Dokument pochodzi ze strony www.paiz.gov.pl

Wersja dokumentu w formacie pdf

Więcej informacji na temat działania 8.4 można uzyskać również na stronie Władzy Wdrażającej Programy Europejskie 

 

Obecnie UMWD zakończyło I etap przygotowania dokumentacji projektowej Dolnośląskiej Sieci Szkieletowej. Koncepcje utworzone w ramach I etapu opierają się o infrastrukturę kolejową , infrastrukturę oraz o infrastrukturę EnergiiPro. Powyższe punkty dystrybucyjne znajdują się na terenie gmin zakwalifikowanych do interwencji, zgodnie z wytycznymi Unii Europejskiej. Jednocześnie pragniemy poinformować, iż na drugim etapie tworzenia dokumentacji (tj. Studium Wykonalności i Program Funkcjonalno Użytkowy) zostanie ustalony docelowy kształt budowanej sieci. Planowany termin zakończenia prac nad dokumentacją projektową to sierpień 2010r.

 


Lista planowanych węzłów  Dolnośląskiej Sieci Szkieletowej (Projekt pn. Likwidacja obszarów wykluczenia informacyjnego i budowa Dolnośląskiej Sieci Szkieletowej realizowany w ramach programu RPO WD w latach 2007-2013):


Węzły szkieletowe (10)


o    Głogów


o    Legnica


o    Ścinawa


o    Wrocław


o    Wałbrzych


o    Jelenia Góra


o    Kłodzko


o    Strzelin

o    Lubań


o    Bolesławiec


Węzły dystrybucyjne (97)


o    Pęgów


o    Szczytna


o    Dziadowa Kłoda


o    Bierutów


o    Cieszków


o    Bukowice


o    Czernica


o    Dobroszyce


o    Zawonia


o    Trzebnica


o    Skokowa


o    Niechlów


o    Góra


o    Wąsocz


o    Piskorzyna


o    Przemków


o    Pęcław


o    Kotla


o    Rudna


o  Brzeg Głogowski


o    Radwanice


o    Zgorzelec


o    Świętoszów


o    Bogatynia


o    Ruszów

o    Węgliniec


o    Pieńsk


o    Sulików


o    Szklarska Poręba


o    Mirsk


o    Leśna


o  Wądroże Wielkie


o    Udanin


o    Kostomłoty


o    Jemna


o    Długołęka


o    Miękinia


o    Środa Śląska


o    Malczyce


o    Prochowice


o  Stara Kamienica


o    Gryfów Śląski


o    Osiecznica


o    Nowogrodziec


o    Gromadka


o    Trzebień


o  Warta Bolesławiecka


o    Wleń


o    Zagrodno


o    Miłkowice

o    Pielgrzymka


o  Legnickie Pole


o    Piskorzów


o    Żórawina


o    Łagiewniki


o    Mietków


o    Sobótka


o    Świerzawa


o    Wojcieszów


o    Męcinka


o    Dobromierz


o  Chełmsko Śląskie


o    Kowary


o    Marciszów


o    Krzeszów


o    Mieroszów


o    Wiązów


o    Jordanów Śląski


o    Kondratowice


o    Niemcza


o    Walim


o    Głuszyca


o    Sarby


o    Ziębice


o    Lądek Zdrój


o    Złoty Stok


o    Nowa Ruda


o    Radków


o  Polanica Zdrój


o  Lewin Kłodzki


o  Stronie Śląskie


o    Międzylesie


o    Jerzmanowa


o    Grębocice


o    Kudowa Zdrój


o    Piława Górna


o    Ciepłowody


o    Borek Strzeliński


o    Bardo Śląskie


o    Oleśnica


o    Gaworzyce


o    Chojnów


o    Lubomierz


o    Platerówka


o    Jawor


o    Jemielno


o    Zebrzydowa



W ramach działania PO IG 8.4 kwalifikowane są obszary białe i szare (nie kwalifikowane są obszary czarne).