Wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne i wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu do rejestru.
Dokonywanie wpisu do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne i wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu do rejestru na podstawie wniosku przedsiębiorcy dotyczy przedsiębiorców rozpoczynających działalność regulowaną w zakresie produkcji tablic rejestracyjnych.
Wymagane dokumenty.
Zgodnie z art. 75 ab ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022. poz. 988 ze zm.):
ust. 1 Wpis do rejestru dokonuje się na podstawie wniosku przedsiębiorcy.
Wniosek przedsiębiorcy winien zawierać następujące dane:
ust.2 Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa:
ust.3 Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt. 2, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
ust.4 Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt. 3 powinno również zawierać:
ust.5 Minister właściwy do spraw transportu określi wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, zawierającego oświadczenie o posiadaniu certyfikatu, o którym mowa w art. 75a ust. 2 pkt 2, wraz z danymi umożliwiającymi jego identyfikację, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352 i 1579).
Opłata:
Na podstawie załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.) "Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia" Część I pkt. 36.2 wpis do rejestru podmiotu wykonującego działalność na podstawie przepisów ruchu drogowego tj. przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne jest zwolniony z opłaty skarbowej.
Organ właściwy do prowadzenia sprawy:
Marszałek Województwa Dolnośląskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Infrastruktury
Wydział Transportu
Dział Nadzoru Jednostek Certyfikujących
ul. Walońska 3-5
50-413 Wrocław
Informacje:
pok. 611A, tel. (071) 776-90-64
Wniosek wraz z załącznikami można przesłać pocztą na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ul. Wyb. J. Słowackiego 12-14
50-411 Wrocław
lub składać osobiście
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ul. Wyb. J. Słowackiego 12-14
50-411 Wrocław
Kancelaria Ogólna.
pok. 101
Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni od dnia złożenia wymaganych dokumentów (wniosku i oświadczenia).
Podstawa prawna:
Art. 75a - 75ah ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2022 poz. 988 ze zm.).
Tryb odwoławczy:
Odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej, na którą służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Pisemne odwołanie należy składać w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Informacje dodatkowe:
Tablice rejestracyjne może produkować po uzyskaniu zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne, przedsiębiorca, który spełnia następujące wymagania:
Za przedsiębiorcę produkującego tablice rejestracyjne, uważa się jednostkę:
Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) zwanego dalej RODO – informuje się, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Marszałek Województwa Dolnośląskiego, z siedzibą we Wrocławiu, ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław.
2. U administratora danych osobowych wyznaczony jest Inspektor Ochrony Danych Pani Agnieszka Sokołowska, z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz praw związanych z przetwarzaniem danych, na adres e-mail: inspektor@umwd.pl lub pisemnie: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław.
3. Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane w celu realizacji zadań dot. prowadzonego rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne (art. 75aa ustawy Prawo o ruchu drogowym).
4. Pana/i dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres umieszczenia w rejestrze przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne tj. do czasu wykreślenia z rejestru na podstawie art. 75af i 75ah ustawy Prawo o ruchu drogowym, a następnie przez okres wynikający z kategorii archiwalnej czyli 5 lat.
7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich poprawiania, sprostowania, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.
8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych, gdy przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących naruszałoby przepisy ogólnego.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, tym samym jest Pani/Pan zobowiązana/ny do podania danych osobowych, a konsekwencją ich niepodania będzie pozostawienie wniosku o wpis do rejestru bez rozpoznania, a w przypadku wcześniejszego wpisu - skreślenie z rejestru.
10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.