rozmiar czcionki: A | A | A

Wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne i wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu do rejestru.

Dokonywanie wpisu do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne i wydawanie zaświadczeń o dokonaniu wpisu do rejestru na podstawie wniosku przedsiębiorcy dotyczy przedsiębiorców rozpoczynających działalność regulowaną w zakresie produkcji tablic rejestracyjnych.

Wymagane dokumenty.
Zgodnie z art. 75 ab ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022. poz. 988 ze zm.):


ust. 1 Wpis do rejestru dokonuje się na podstawie wniosku przedsiębiorcy.
Wniosek przedsiębiorcy winien zawierać następujące dane:

  1. firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania,
  2. numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym, o ile przedsiębiorca taki numer posiada,
  3. numer identyfikacji podatkowej (NIP)
  4. adres siedziby oraz adresy jednostek, w których będzie wykonywana działalność, o której mowa w art. 75a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym,
  5. podpis przedsiębiorcy oraz oznaczenie daty i miejsca złożenia wniosku.


ust.2 Wraz z wnioskiem przedsiębiorca składa:

  1. oświadczenie o posiadaniu certyfikatu, o którym mowa w art. 75a ust. 2 pkt. 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym, wraz z danymi umożliwiającymi jego identyfikację,
  2. zaświadczenie lub oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom:
    a) przedsiębiorcy, jeżeli jest on osobą fizyczną;
    b) osób - członków władz organów osoby prawnej lub nieposiadającej osobowości prawnej jednostki organizacyjnej oraz
  3. oświadczenie następującej treści:
    "Oświadczam, że:
    1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru są kompletne i zgodne z prawdą;
    2) znane mi są i spełniam szczególne warunki wykonywania działalności, o której mowa w art. 75a ust. 1 i 2 ustawy Prawo o ruchu drogowym;
    3) posiadam aktualny dokument określający status jednostki będącej osobą prawną lub nieposiadającą osobowości prawnej jednostką organizacyjną albo dokument stwierdzający tożsamość w przypadku osoby fizycznej.”.


ust.3 Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt. 2, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.


ust.4 Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 pkt. 3 powinno również zawierać:

  1. firmę przedsiębiorcy oraz jego siedzibę i adres albo adres zamieszkania;
  2. oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
  3. podpis osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy, ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.


ust.5 Minister właściwy do spraw transportu określi wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1, zawierającego oświadczenie o posiadaniu certyfikatu, o którym mowa w art. 75a ust. 2 pkt 2, wraz z danymi umożliwiającymi jego identyfikację, w formie dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352 i 1579).

Opłata:
Na podstawie załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.) "Wykaz przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia" Część I pkt. 36.2 wpis do rejestru podmiotu wykonującego działalność na podstawie przepisów ruchu drogowego tj. przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne jest zwolniony z opłaty skarbowej.

Organ właściwy do prowadzenia sprawy:
Marszałek Województwa Dolnośląskiego
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Departament Infrastruktury
Wydział Transportu


Dział Nadzoru Jednostek Certyfikujących
ul. Walońska 3-5
50-413 Wrocław
Informacje:
pok. 611A,  tel. (071) 776-90-64

Wniosek wraz z załącznikami można przesłać pocztą na adres:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ul. Wyb. J. Słowackiego 12-14
50-411 Wrocław

lub składać osobiście
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ul. Wyb. J. Słowackiego 12-14
50-411 Wrocław
Kancelaria Ogólna.
pok. 101

Termin załatwienia sprawy:
Zaświadczenie powinno być wydane bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni od dnia złożenia wymaganych dokumentów (wniosku i oświadczenia).

Podstawa prawna:
Art. 75a - 75ah ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
(Dz. U. z 2022 poz. 988 ze zm.).

Tryb odwoławczy:

Odmowa wpisu następuje w drodze decyzji administracyjnej, na którą służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Pisemne odwołanie należy składać w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

Informacje dodatkowe:

Tablice rejestracyjne może produkować po uzyskaniu zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne, przedsiębiorca, który spełnia następujące wymagania:

  1. posiada możliwości techniczne gwarantujące wykonywanie tablic rejestracyjnych lub materiałów służących do ich produkcji zgodnie z warunkami technicznymi; warunek ten nie dotyczy przedsiębiorców sprowadzających z zagranicy materiały służące do wyrobu tablic rejestracyjnych,
  2. posiada certyfikat na zgodność tablic rejestracyjnych lub materiałów służących do ich produkcji z warunkami technicznymi,
  3. nie jest podmiotem, w stosunku do którego wszczęto postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne,
  4. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne,
  5. nie był prawomocnie skazany za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowej lub przestępstwo przeciwko dokumentom - dotyczy osoby fizycznej lub członków organów osoby prawnej.


Za przedsiębiorcę produkującego tablice rejestracyjne, uważa się jednostkę:

  1. produkującą tablice rejestracyjne z wytłoczonymi numerami rejestracyjnymi;
  2. produkującą tablice rejestracyjne bez wytłoczonych numerów rejestracyjnych;
  3. tłoczącą numery rejestracyjne;
  4. produkującą lub sprowadzającą z zagranicy materiały mające szczególne znaczenie do produkcji tablic rejestracyjnych;
  5. przetwarzającą materiały mające szczególne znaczenie do produkcji tablic rejestracyjnych.

 

 

Klauzula informacyjna:

 

Zgodnie z art. 13 ust. 1-2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1)  zwanego dalej RODO – informuje się, że:

 

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Marszałek Województwa Dolnośląskiego, z siedzibą we  Wrocławiu, ul. Wybrzeże J. Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław.

2. U administratora danych osobowych wyznaczony jest Inspektor Ochrony Danych Pani Agnieszka Sokołowska, z którym można się skontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz praw związanych z przetwarzaniem danych, na adres e-mail: inspektor@umwd.pl lub pisemnie: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wybrzeże Słowackiego 12-14, 50-411 Wrocław.

3. Administrator będzie przetwarzać Pani/Pana dane w celu realizacji zadań dot. prowadzonego rejestru przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne (art. 75aa ustawy Prawo o ruchu drogowym).

4. Pana/i dane osobowe mogą być przekazywane innym organom i podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa.

5. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres umieszczenia w rejestrze przedsiębiorców produkujących tablice rejestracyjne tj. do czasu wykreślenia z rejestru na podstawie art. 75af i 75ah ustawy Prawo o ruchu drogowym, a następnie przez okres wynikający z kategorii archiwalnej czyli 5 lat.

7. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich poprawiania, sprostowania, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu.

8. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych, gdy przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących naruszałoby przepisy ogólnego.

9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym, tym samym jest Pani/Pan zobowiązana/ny do podania danych osobowych, a konsekwencją ich niepodania będzie pozostawienie wniosku o wpis do rejestru bez rozpoznania, a w przypadku wcześniejszego wpisu - skreślenie z rejestru.

10. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.