Bezpieczniej na trasie kolejowej Wrocław - Trzebnica
18.11.2010 10:21
Dobiegły końca prace przy remoncie rogatek i samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na linii kolejowej Wrocław Zakrzów –Trzebnica.
Sygnalizacja oraz rogatki działa od środy. Dzięki nowym urządzeniom poprawi się poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i samochodowego na przejazdach w Zakrzowie oraz w Siedlcu Trzebnickim. Pociągi będą mogły jeździć tam z prędkością do 70 km/h, co znacznie skróci czas przejazdu na tej trasie.
Prace budowlane były prowadzone w trybie "zaprojektuj i wybuduj". Przetarg na wykonanie wygrało w marcu br. konsorcjum firm Teletechnika z Warszawy i ZPUH MADLER z Poznania. Koszt zadania wynosi 3,3 mln zł.
Trwa natomiast zapowiadany we wrześniu remont dwóch następnych przejazdów znajdujących się na tej linii - przy ul. Starodębowej i Pawłowickiej, w pobliżu stacji Wrocław-Zakrzów. Koszt zadania wynosi ok. 1,3 mln zł. Prace zakończą się w grudniu br.