rozmiar czcionki: A | A | A


Tytuł: „Promocja gospodarcza Województwa dolnośląskiego na rynkach krajowych i międzynarodowych”


Projekt w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
Całkowita wartość projektu: 4 462 100,00zł
Kwota dofinansowania: 3 792 785,00zł
Okres realizacji: 01.06.2017-31.12.2018
Podstawowym celem projektu jest krajowa i międzynarodowa promocja gospodarcza regionu w celu przyciągnięcia nowych inwestorów. Działania realizowane w projekcie będą ukierunkowane również na promocję dolnośląskich przedsiębiorstw działających w obszarze dolnośląskich inteligentnych specjalizacji na rynkach międzynarodowych oraz krajowych oraz na wsparcie procesu inwestycyjnego w regionie.
Samorząd województwa odpowiada za realizację polityki rozwoju, której zasadniczym elementem jest rozwój gospodarczy. Celem województwa dolnośląskiego jest pobudzanie innowacyjności
w regionie oraz wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, zwłaszcza MŚP.
Projekt syntetyzuje prowadzone działania proeksportowe i proinwestycyjne. Samorząd Województwa  wykorzystując swój potencjał finansowy i instytucjonalny chce wesprzeć dolnośląskie MŚP, szczególnie te działające w obszarze inteligentnych specjalizacji w promocji na rynkach międzynarodowych i krajowych.


Planowane działania:
Działanie nr 1: Udział w trzech międzynarodowych imprezach targowych – wsparcie procesu inwestycyjnego
w regionie oraz promocja gospodarcza regionu w celu przyciągnięcia nowych inwestorów:
W ramach projektu dolnośląscy przedsiębiorcy będą mogli uczestniczyć w dwóch targach
w Hannoverze:
•    CEBIT – największa impreza wystawiennicza dla  przedstawicieli branży teleinformatycznej. Dzięki swojej formule łączącej targi, konferencje, wykłady, wydarzenia korporacyjne
i rozmowy w kuluarach, CeBIT inspiruje do nawiązywania nowych kontaktów biznesowych, daje impuls do rozwoju branży i ułatwia osiągnięcie sukcesu na rynku. W 2016 – 3300 wystawców, 221 000 odwiedzających.
•    Hannover Messe – uznawane za największe i najważniejsze na świecie w kategorii tematycznej przemysł i technologia. Edycja Targów Hanowerskich w 2016 r. przyciągnęła ponad 190 000 gości.
W ramach projektu planowany jest również udział oraz promocja oferty gospodarczej dolnośląskich przedsiębiorców na targach CIFIT w Chinach.
CIFIT – CIFIT czyli China International Fair for Investment and Trade (Międzynarodowe Targi Inwestycji i Handlu). Odbywające się w Xiamen targi inwestycyjne są największą tego typu imprezą na świecie a ich głównym zadaniem jest promowanie bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Do tej pory głównym celem organizatorów było przyciągnięcie inwestorów do Chin i zachęcenie ich do inwestycji w Państwie Środka. Obecnie targi te to również możliwość prezentacji ofert handlowych. Średnia liczba wystawców za ostatnie 3 lata wynosi 4000, zaś średnia liczba odwiedzających partnerów biznesowych jest szacowana na 100 000 (liczba ta nie uwzględnia indywidualnie odwiedzających targi).
W poszczególnych targach uczestniczyć będą przedstawiciele MŚP z Dolnego Śląska i przedstawiciele samorządu województwa. W ramach działania dla danego przedsiębiorcy zostaną pokryte wszystkie koszty udziału w targach (m.in. transport, catering na stoisku wystawienniczym, nocleg, możliwość promocji produktów na wspólnym stoisku z UMWD, opłata za wstęp na targi).
MŚP, które chciałyby uczestniczyć w targach międzynarodowych muszą prowadzić działalność gospodarczą w obszarze inteligentnych specjalizacji Dolnego Śląska. W przypadku zgłoszenia większej liczby chętnych przedsiębiorstw zostanie zastosowane kryterium dostępu: kolejność zgłoszeń. Informacja o możliwości udziału w tarach zostanie zamieszczona na stronie www, lokalnej prasie i radiu.
Dodatkowo podczas targów zostanie zaprezentowana oferta gospodarcza/produktowa wszystkich chętnych MŚP działających w obszarze inteligentnych specjalizacji pod warunkiem przekazania UMWD potrzebnych danych w celu umieszczenia w elektronicznym katalogu, próbek lub demo.


Działanie nr 2 – Promocja gospodarcza regionu w celu przyciągnięcia nowych inwestorów
Celem działania będzie przygotowanie spójnej koncepcji promocji potencjału gospodarczego Dolnego Śląska oraz przygotowanie i przeprowadzenie na jej podstawie kampanii medialnej, a także przygotowanie materiałów informacyjnych w wersji drukowanej i elektronicznej. Kampania medialna oraz materiały informacyjne będą skierowane do potencjalnych inwestorów oraz partnerów handlowych– w kraju i za granicą.
W celu realizacji planowanych działań przewiduje się następujące zadania:
1.    Przeprowadzenie kampanii medialnej, w tym:
a.    produkcja i emisja filmów prezentujących potencjał gospodarczy Dolnego Śląska
w kanałach biznesowych. Filmy będą również prezentowane podczas targów,
b.    opracowanie i wykonanie filmów tematycznych (prezentujących strefy ekonomiczne, główne korytarze transportowe, kampusy wiodących uczelni i inne obiekty) na urządzenia VR oraz opracowanie i wykonanie zdjęć 360 stopni na urządzenia VR,
c.    artykuły sponsorowane w prasie i Internecie,
d.    opracowanie i wykonanie aplikacji wirtualnego spaceru po jednostkach B+R regionu na urządzenia VR,
e.    opracowanie aplikacji mobilnej prezentującej potencjał podmiotów uczestniczących w projekcie.
2.    Opracowanie i wydruk materiałów informacyjnych dotyczących potencjału gospodarczego Dolnego Śląska:
a.    Informator gospodarczy - zestawienie na temat potencjału inwestycyjnego
i gospodarczego Dolnego Śląska w wersji drukowanej i ebook’a,
b.     folderów tematycznych na temat ofert inwestycyjnych/potencjału gospodarczego, w tym podręcznik inwestora, innowacyjny Dolny Śląsk, foldery opisujące Dolnośląskie Inteligentne specjalizacje, folder dedykowany na rynek Chiński.
Planowany efekt promocji gospodarczej regionu: umocnienie wizerunku Dolnego Śląska, przyciągnięcie nowych inwestorów.


Działanie nr 3 – Promocja projektu
W celu zapewnienia informacji o projekcie szerokiemu gronu potencjalnych odbiorców rezultatów projektu zaplanowano następujące działania: produkcję i emisję 3 spotów radiowych, publikację ogłoszeń prasowych, stworzenie podstrony internetowej w ramach domeny umwd.dolnyslask.pl
Planowane rezultaty projektu to:
•    Spójna koncepcja promocji gospodarczej i inwestycyjnej Dolnego Śląska szczególnie uwzględniająca MŚP z obszaru regionalnych  inteligentnych specjalizacji.
•    Kampania medialna oferty inwestycyjnej i gospodarczej Dolnego Śląska
•    Umocniony wizerunek Dolnego Śląska jako innowacyjnego regionu.
•    Umożliwienie dolnośląskim MŚP  kontaktu z potencjalnymi inwestorami
 i partnerami handlowymi, tym samym potencjalna możliwość podpisania nowych kontraktów,  
•    Możliwość nawiązania kontaktów z potencjalnymi inwestorami poprzez wykorzystanie aplikacji mobilnej prezentującej potencjał podmiotów uczestniczących w projekcie.
•    Utworzenie bazy kontaktów.