rozmiar czcionki: A | A | A

ZASADY ROZLICZANIA DOTACJI DLA ZADAŃ JEDNOROCZNYCH

PONIŻSZE WSKAZÓWKI NIE ZWALNIAJĄ BENEFICJENTA DOTACJI ZE SZCZEGÓŁOWEGO ZAPOZNANIA SIĘ Z WARUNKAMI UMOWY DOTACYJNEJ.

1. Rozliczenie dotacji następuje po zakończeniu realizacji zadania na podstawie sprawozdania końcowego.

2. Podstawą rozliczenia zadania publicznego są osiągnięte rezultaty oraz zrealizowane działania założone w ofercie a także weryfikacja poniesionych kosztów w trakcie realizacji zadania.

3. Przyznane środki finansowe podmiot realizujący zadanie jest zobowiązany wykorzystać zgodnie z przeznaczeniem oraz terminem realizacji zadania określonym w umowie.

4. Dotacja nie może być wykorzystana na zobowiązania powstałe przed datą podpisania umowy dotacyjnej z Województwem Dolnośląskim, środki przyznane w ramach dotacji muszą być wydatkowane zgodnie z kalkulacją przewidywanych kosztów (tj. za koszt kwalifikowany uznawany będzie ten koszt, który powstanie od dnia zawarcia umowy).

5. Wszystkie koszty wykazane w kalkulacji przewidywanych kosztów do umowy finansowane ze środków własnych, środków z innych źródeł, w tym wpłat i opłat adresatów zadania publicznego muszą być wypłacone z rachunku bankowego podmiotu, który otrzymał dofinansowanie na zadanie publiczne, a nie z rachunków bankowych osób trzecich tj. innych organizacji pozarządowych, ośrodków i instytucji kultury. Koszty te, muszę być poparte odpowiednimi fakturami/rachunkami.

Do sprawozdania końcowego należy dołączyć:
-  materiały dokumentujące działania faktycznie podjęte przy realizacji zadania: m.in. program, plakat, ulotka, dokumentacja fotograficzna (na dowolnym nośniku), lista obecności uczestników projektu, ankieta ewaluacyjna, ankieta „przed” i „po”, strona internetowa i liczba odsłon, sprzedane bilety, wejściówki, liczenie widzów przez wolontariuszy, zestawienia z informacją o miejscach dystrybucji materiałów, publikacje przygotowane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji).

Sprawozdanie końcowe należy wypełnić i złożyć za pośrednictwem Generatora eNGO, następnie  pobrać, podpisać przez osoby upoważnione do reprezentowania i złożyć w wersji papierowej do Kancelarii Ogólnej UMWD, za pośrednictwem operatora pocztowego na adres: Wydział Kultury, ul. Walońska 3-5, 50-413 Wrocław lub elektronicznej za pomocą platformy ePUAP  najpóźniej w terminie do 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania ustalonego w umowie. Decyduje data stempla pocztowego.